آمار

تعداد نشریات43
تعداد شماره‌ها1,222
تعداد مقالات15,019
تعداد مشاهده مقاله50,483,099
تعداد دریافت فایل اصل مقاله13,571,704

1.

جایگاه تخیل در تربیت اخلاقی از منظر کانت

صفحه 1-26
میلاد جمیلی؛ خسرو باقری نوع پرست؛ نرگس سادات سجادیه

2.

تدارک رویکردی نو به فلسفه تعلیم و تربیت: اقتضاء تحولات فناورانه عصر حاضر

صفحه 27-39
سید مهدی سجادی

3.

رجیو امیلیا: رویکردی پست مدرن به تعلیم و تربیت اوان کودکی

صفحه 40-58
سید امیر قاسم تبار

4.

مبانی فلسفی فلسفه برای کودکان (فبک) از نظر لیپمن: هستی‌شناسی، انسان‌شناسی و معرفت‌شناسی

صفحه 59-77
علی آزادی؛ مسعود امید

5.

تبیین و نقد رویکرد لیپمن در برنامه فلسفه برای کودکان از منظر پرسشگری وجودی

صفحه 78-95
سید حسام حسینی؛ سیده نسرین حسینی

6.

تصویرگری به مثابۀ ابزار آموزشی فلسفه به کودکان: تحلیل تصویرنوشتار در سه اثر از شل سیلوراستاین و ولف ارلبروش

صفحه 96-112
فیروزه شیبانی رضوانی؛ مریم بختیاریان

7.

فلسفه برای کودکان و توسعه حرفه ای معلمان (مطالعه کیفی)

صفحه 113-128
حسن احمدی؛ علی اقبالی

8.

رویکردها و روش های آموزش تفکر فلسفی به کودکان

صفحه 129-149
زین‌العابدین درویشی؛ علی اکبر مهتدی؛ باقر یوسف زاده؛ فرشید اشرفی سلیم کندی

9.

واکاوی رویکرد پساپدیدارشناسی در آموزش مجازی و استلزامات آن برای نظام آموزشی

صفحه 150-165
حمید احمدی هدایت؛ محسن فرمهینی فراهانی؛ سعید ضرغامی همراه

10.

فلسفه تعلیم و تربیت برای آینده از دیدگاه توماس دو کُنَنک

صفحه 166-185
وحید نژادمحمد؛ گلچهره مرادی باستانی

11.

ایده هایدگری دانشگاه: مبانی فلسفی مخالفت هایدگر با آزادی آکادمیک

صفحه 186-207
حسین مصباحیان

12.

ارزشیابی بدون تخلف، در آموزش‌های آنلاین: با استناد به دو نظریه سطوح شناختی بنجامین بلوم و هرمنوتیک فلسفی هانس گئورگ گادامر

صفحه 208-219
اسداله خدیوی؛ مسعود خنجرخانی؛ رسول رضایی

13.

فلسفه تعلیم و تربیت در اندیشه پراگماتیستی پیرس

صفحه 220-234
عطیه زندیه

14.

واکاوی و تأملی بر فلسفه آموزش ‌و پرورش اشتاینر والدورف

صفحه 235-253
هما رحمانی

15.

مطالعه تطبیقی آراء مرلوپونتی و آرنهایم در حیطه ادراک بصری و تبیین رهیافت آن در آموزش هنر (با رویکرد پدیدارشناختی)

صفحه 254-268
سمیه چترائی؛ مرضیه پیراوی ونک؛ نادر شایگانفر؛ پریسا داروئی

16.

استیلای شبه پرسشگری بجای پرسشگری در نظام‌های تعلیم و تربیت با استناد به اندیشه هانس گئورگ گادامر

صفحه 269-282
مسعود خنجرخانی؛ رسول رضایی؛ مریم طایری؛ روح اله باقری مجد

17.

بررسی دیدگاه حوزه فردی راسل در ادبیات تعلیمی

صفحه 283-300
حسین افلاکی فرد

18.

بررسی چگونگی مجال یادگیری دادن و تحلیل مراحل و ابعاد آن در الگوی تدریس هیدگر

صفحه 301-316
سید ضیاء الدین میری؛ حسن مهرنیا؛ علی لطیفی

19.

«تعلّق به» و «گسستن از»؛ تأمّلی بر نسبت هرمنوتیک گادامر، پداگوژی انتقادی و سنّت

صفحه 317-330
علی وحدتی دانشمند

20.

تبیین پدیدارشناختی ادراک معلّمان سرآمد از ابعاد و مؤلفه‌های فلسفه معلّمی خود

صفحه 331-349
سیده نسرین حسینی؛ سید حسام حسینی؛ مهدی سبحانی‌نژاد؛ فاتح محمدی نیک

21.

اوصاف عقل گرایی اعتدالی و انتقادی نظام باورهای دینی

صفحه 350-364
قدرت الله قربانی

22.

رویکرد اگزیستانسیالیستی به مفهوم تنهایی در جریان شعری رمانتیک سیاه: دهه سی و چهل خورشیدی

صفحه 365-382
محمود بشیری؛ داوود اسپرهم؛ یحیی طالبیان؛ نسیم داودی پناه

23.

مطالعه تطبیقی زیبایی‌شناسی در اندیشه افلاطون و حکمت سهروردی

صفحه 383-394
مریم ایمانی زاده شریفپور؛ سید رحمت الله موسوی مقدم؛ سیدصادق زمانی

24.

بررسی تحول نگرش کلامی قاعده لطف به مسئله شمول گرایی در نجات (علامه طباطبایی و جوادی آملی)

صفحه 395-409
زینب یوسفی؛ محمد علی اخگر؛ عباس احمدی سعدی

25.

اهمیت تناسب در هنر معماری و موسیقی با تمرکز بر اندیشه افلاطون

صفحه 410-421
فتانه جلال کمالی؛ حسین اردلانی

26.

صبغه سکولاریستی علوم طبیعی نوین

صفحه 422-436
احد گنجعلی خانی؛ مهدی مشکی

27.

چگونگی نسبت میان مفهوم «وجود» و معنای «خدا» در رسائل کلامی بوئثیوس

صفحه 437-452
سیّده فاطمه نورانی خطیبانی؛ مریم سالم

28.

بررسی تطبیقی موضوع مابعدالطبیعه نزد ارسطو و اسکوتوس

صفحه 453-465
اصغر فتحی عمادابادی؛ علی کرباسی زاده اصفهانی

29.

استحالۀ زبان و پرسوناژ در ادبیات نمایشیِ ساموئل بکت

صفحه 466-479
محمد محمدی‌آغداش

30.

ریشه‌های یونانی و یونانی مآبی زیبایی شناسی دیونوسیوس مجعول

صفحه 480-494
سید محسن موسوی

31.

لوگوس هراکلیتوس از منظر پدیدارشناسیِ آغازِ دیگرِ مارتین هایدگر

صفحه 495-513
محمدجواد صافیان؛ سیدجمال سامع

32.

قبای قانون بر قامت اخلاق؛ نگرشی انتقادی بر خوانش پاتریک دِولین در باب الزام قانونی اخلاق متعارف

صفحه 514-532
محمد نجفی کلیانی؛ سید محمد حسینی؛ کاوه بهبهانی؛ حسین دباغ

33.

وحدت به مثابۀ ایده آل فلسفۀ هگل

صفحه 533-545
علیرضا نصیرزاده بکرآباد؛ محمد اصغری

34.

بررسی روش‌شناسی دیدگاه‌های کتز و فیلیپس در باب تجربه دینی

صفحه 546-560
سید علی علم الهدا؛ جلال پیکانی؛ عباس اسکوئیان؛ بهمن اکبری

35.

انتقادات ویکو به تفکّر دکارتی، به منزله یکی از مهم‌ترین سرآغازگاه‌های ظهور تفکّر تاریخی

صفحه 561-576
مریم دربانیان؛ بیژن عبدالکریمی

36.

فرایند تکامل در لامارکیسم و داروینیسم؛ شباهت‌ها و تفاوت‌ها

صفحه 577-593
سیدمجتبی حسینی؛ علیرضا منصوری

37.

هژمونی سکوت: خوانشی هگلی‌ ـ‌ لاکانی از رابطۀ سکوت و زبان در اندیشۀ مولوی

صفحه 594-609
علی حسن‌زاده؛ محمود صوفیانی

38.

سوبژکتیویته و نبوغ به مثابه شرط امکان و امکان هنر زیبا در معماری (ساختار معمارانه) نظام فلسفه کانت

صفحه 610-625
هادی سالاری؛ علی سلمانی

39.

مقایسه آراء مارتین هایدگر و علی شریعتی در قبال تکنولوژی

صفحه 626-642
سیدجواد میری؛ حسین روحانی

40.

بررسی مقایسه‌ای و انتقادی مفهوم آزادی در اندیشه کانت و هایدگر

صفحه 643-657
عیسی موسی زاده؛ علی آقایی پور؛ مصطفی عابدی

41.

کوندرا: عمل همچون مسألۀ رمان؛ خوانش آرنتی از رویکرد کوندرا به تاریخ رمان)

صفحه 658-677
عارف دانیالی

42.

نظام فلسفی پساکرونا از دریچه‏ تقابل رئالیسم، لیبرالیسم و تئوری انتقادی؛ سناریوهای محکوم، پلتفرم و هریت

صفحه 678-695
ارسلان قربانی شیخ نشین؛ حمید احمدی نژاد

43.

واکاوی بنیان‌های فلسفی «دیزاین» به‌مثابه‌ کنش تکنولوژیکی به کمک معانی مستتر در مفهوم بینامتنی «تخنه»

صفحه 696-711
سید علی فارغ؛ یاسمن حاجیان فروشانی

44.

آگامبن و دیرینه‌شناسی فلسفی

صفحه 712-729
حمیدرضا محبوبی آرانی؛ عباس جمالی

45.

بررسی نقش عمل در استکمال عقل نظری در آراء مشائیان (کندی، فارابی و ابن‌سینا)

صفحه 730-743
محمداسلم رئیسی؛ مرتضی کشاورز؛ محمدعلی اخگر

46.

بازشناسی تئوری پنجره‌های شکسته در "سکونت‌" شهری مدرن‌؛ نشانه‌شناسی و نظریه‌پردازی داده بنیاد از فیلم"ایثار" آندری تارکوفسکی

صفحه 744-765
محمدرضا پورمحمدی؛ فرهاد برندک

47.

شناسنامه علمی شماره 39



سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب