آمار

تعداد نشریات44
تعداد شماره‌ها1,301
تعداد مقالات15,995
تعداد مشاهده مقاله52,429,717
تعداد دریافت فایل اصل مقاله15,175,304

1.

واکاوی مفاهیم بنیادی فلسفۀ تربیتی اپیکتتوس به روایت آنتونی‌لانگ

صفحه 1-15
حبیب اله نورانی؛ محمد اکوان

2.

پرسش از پایدیای سوبژکتیویته

صفحه 16-32
مسعود امید

3.

بررسی رویکرد تربیت ذهن بر مبنای دیدگاه حکمت متعالیه با تاکید بر تقویت قوه خیال درآموزش کودکان

صفحه 33-51
اکبر پناهی درچه

4.

واکاوی معنای تعلیم و تعالی آدمی در نظام فکری سقراط-افلاطون

صفحه 52-67
علیرضا شفیعیون؛ حسین کلباسی اشتری

5.

انواع سنجش آموزشی با رویکردهای مختلف به فراگیری

صفحه 68-85
نوا نورداد

6.

تبیین الگوی نظری مشاوره فلسفی در تعلیم و تربیت برمبنای خردورزی و دیالوگ سقراطی

صفحه 86-110
سید حسام حسینی؛ اکبر رهنما؛ مهدی سبحانی نژاد

7.

ارزیابی تطبیقی هوش حکمی با هوش معنوی و نسبت آن با تعلیم و تربیت

صفحه 111-126
نفیسه مصطفوی

8.

مبانی آموزه تربیت سقراطی- افلاطونی در محاوره پروتاگوراس

صفحه 127-148
مجید صدرمجلس

9.

مفهوم‌شناسی تطبیقی مساله اراده آزاد و اختیار در تعلیم و تربیت بر اساس الگوی «انسان مشکک»

صفحه 149-167
احسان احمدی خاوه؛ محمدرضا سرمدی؛ علی علم الهدا؛ مهدی محمودی

10.

«کنش پژوهی اخلاقی» به مثابۀ فصل مشترک «تربیت پژوهی» با «طراحی پژوهی»

صفحه 168-180
سید علی فارغ؛ یاسمن حاجیان فروشانی

11.

نسبت میان روش سقراطی و دوستداری دانایی (فیلوسوفیا)

صفحه 181-195
کاظم هانی

12.

رویکرد نظری به فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی

صفحه 196-207
اسداله خدیوی؛ رسول نامور؛ اسماعیل سلیمانزاده

13.

آیا ویتگنشتاین متاخر به ورطۀ نسبی‌گرایی درمی‌غلتد؟ یک ارزیابی از منظر عقلانیت نقاد

صفحه 208-224
عبدالحمید محمدی؛ علی پایا

14.

بدن به مثابه رسانه‌ نوین یا فرا انسان‌گرایی در عصر هوش مصنوعی

صفحه 225-242
سینا تفنگ چی؛ یونس شکرخواه؛ هادی خانیکی؛ محمد سلطانی فر

15.

فلسفه‌ بقای سینما با رویکرد ژان بودریار

صفحه 243-258
مهدی عطارزاده؛ مریم جمالی؛ محمد ضیمران

16.

«متخصص اخلاقی» مفهومی مهم ولی مجهول در فلسفه اخلاق هیوم و تناظر آن با رهیافت آشنای «داور راستین» در زیبایی شناسی هیوم

صفحه 259-276
ذوالفقار همتی

17.

بررسی انتقادی نظریۀ معرفت‌شناسی مشارکت در فهم باورهای دینی

صفحه 277-291
مهدی خیاط زاده؛ منصور نصیری

18.

بررسی مقایسه ای مفهوم حقیقت محمدیه از منظر ملاصدرا و آدام کدمون از نگاه موسی دلئون

صفحه 292-305
نسرین توکلی؛ احد گنجعلی خانی؛ ولی اله ساکی

19.

بازشناسی عرصه دیگر وجود در معماری درونگرای ایرانی با تأکید بر پدیدار آیینه در فلسفه سهروردی

صفحه 306-324
مریم اکبری؛ رضا بهبهانی؛ هما ایرانی بهبهانی

20.

فلسفه شیمی و سیر تحول آن در گذر زمان

صفحه 325-335
حمیده حقیقت

21.

پدیدارشناسی ایدئولوژی و نسبت آن با اتوپیا بر پایه آراء ریکور

صفحه 336-359
رحمت الله محمودی؛ حسین مصباحیان؛ مهدی ذاکری

22.

احتمال وجود عالم پس از مرگ و آموزه ثواب و عقاب اَعمال در حیات اُخروی در فلسفه دیوید هیوم

صفحه 360-377
فریده لازمی؛ مسعود امید؛ مجید صدرمجلس

23.

رورتی در مقابل هابرماس: چرخش پراگماتیک نسبت به صدق و کاربست آن در سازماندهی روابط توجیهی

صفحه 378-394
ایمان رحیم نصیریان؛ عبدالرزاق حسامی فر؛ سید مسعود سیف؛ محمدحسن حیدری

24.

بررسی متناقض‌نمای اختیار انسان و تقدیر الهی در فلسفه ابن سینا

صفحه 395-406
سمیه حیران؛ عباس احمدی سعدی؛ محمدعلی اخگر

25.

مفهوم «معنا» در منطق معنای ژیل دلوز

صفحه 407-428
پریسا شکورزاده؛ علی فتح طاهری؛ عبدالرزاق حسامی فر

26.

نقد تکیه جزئی‌گرایی اخلاقی بر دلیل‌های اخلاقی

صفحه 429-444
سیدعلی اصغری

27.

تحلیل گفتمان، علوم انسانی بومی، یا علوم انسانی جهان

صفحه 445-463
امین نواختی مقدم؛ سید مختار موسوی

28.

به سوی یک اخلاق اگزیستانسیال؛ واکاوی مواجهه کی‌یرکگور با داستان ابراهیم از منظر فلسفه‌ هایدگر

صفحه 464-475
حسین قسامی؛ محمد اصغری

29.

سلامتی، بیماری و درمان در مکتب فکری ملاصدرا

صفحه 476-489
سید مرتضی حسینی شاهرودی؛ معصومه رودی

30.

امر سایبری پسامدرن و بحران الهیات

صفحه 490-505
کیارش شیخ الاسلام

31.

گسست از بیان امر الهیِ هگلی در پیکرسازی مدرن

صفحه 506-520
محبوبه اکبری ناصری

32.

تحلیلی بر موانع تربیت عقلانی از دیدگاه هگل

صفحه 521-539
رضاعلی نوروزی؛ فهیمه حاجیانی

33.

رویکرد انتقادی بر نظریه «خلق از عدم» حکمت متعالیه

صفحه 540-556
حسین وهاب‌پور؛ سید ابراهیم آقازاده؛ توکل کوهی گیگلو

34.

واکاوی در سبک تدریس به روایتی ساختارزدایانه؛ دریدا در این باره چه می گوید؟

صفحه 557-568
مهدی خبازی کناری؛ ندا راه بار

35.

عقل در محدوده دین تنها از نگاه امام محمد غزالی

صفحه 569-580
علی حسینی

36.

حقیقت و خطاناپذیری در «منطقِ هویتِ مطلقاً متناقضِ» نیشیدا و «منطقِ صوری - شهودیِ» ملاصدرا

صفحه 581-596
حسن رهبر؛ خلیل حکیمی فر؛ حمید اسکندری

37.

تأملی بر دوگان نفس ـ بدن در آیین اورفه و تأثیر آن بر آموزة نفس افلاطون

صفحه 597-612
سعید بینای مطلق؛ مریم دامادی؛ رضا کورنگ بهشتی

38.

جایگاه دیگری بزرگِ لکان و چگونگی شکل‌گیری سوژه در متن‌هایی برای هیچ اثر بکت

صفحه 613-632
ابراهیم کنعانی؛ اکرم صفی خانی

39.

از قرآن چه و چگونه می توان آموخت؟ یک بررسی از منظر عقلانیت نقاد

صفحه 633-664
علی پایا

40.

شناسنامه علمی شماره ۴۰



سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب