آمار

تعداد نشریات43
تعداد شماره‌ها1,222
تعداد مقالات15,019
تعداد مشاهده مقاله50,482,513
تعداد دریافت فایل اصل مقاله13,571,019

1.

The Erosion of Academic Virtue

صفحه 1-18
سوزان هاک

2.

From the Conflict of the Faculties to the Reconciliation of Knowledge and Nature at Kantian University and Its Lessons for Iran's Higher Education

صفحه 19-33
رضا ماحوزی

3.

Educational Time Based on Heidegger's Approach to Temporality

صفحه 34-48
فلورا عسکری زاده؛ احمدعلی حیدری

4.

Philosophy of Islamic Education: environmental and behavioral pathology of children's religious education

صفحه 49-61
جلیل جلیلی

5.

An Investigation into Teachers’ Perception of (Postmodern) Postmethod Pedagogy

صفحه 62-73
حسین صبوری؛ مینا محبوبی

6.

Political Conception of Islamic Education: Revisiting al-Afghani’s Ideas on Education

صفحه 74-86
کیوان بلندهمتان

7.

The Challenges of Higher Education in Nigeria Vis-À-Vis Hegel’s Model of Development: a critical analysis

صفحه 87-101
Wesley Osemwegie

8.

Comparative Comparison of Self-control and Piety from the Perspective of Psychology and Islamic Education

صفحه 102-119
سمیه رام

9.

The Human Soul Is Immaterial

صفحه 120-132
مهدی گلشنی

10.

Frommian Biophilic Ethics in Tolstoy’s The death of Ivan Ilyich

صفحه 133-147
احد مهروند؛ ناصر کرامت فر

11.

Rene Descartes’s Cogito Argument Reconsidered

صفحه 148-163
سجاد امیرخانی شهرکی؛ احد فرامرزقراملکی؛ عبدالرسول کشفی

12.

Coincident Objects and The Grounding Problem

صفحه 164-173
عطاالله هاشمی

13.

Online Forums Can Alleviate the Care Crisis

صفحه 174-188
مهدی خلیلی؛ سعیده بابایی

14.

Analyzing the alleged Priority of Thought over Language in al-Fārābī’s Philosophy of Language

صفحه 189-205
نرگس زرگر

15.

Critique of Bochenski’s Conception of Methodology in Philosophy

صفحه 206-221
Benedict Michael Shamijah؛ Edoh Sunday Odum

16.

A Critical Study of Two Conceptions of Wittgenstein’s “Family Resemblance”

صفحه 222-241
مهدی محمدی؛ اصغر واعظی

17.

The Relativity of the Subject of Truth in Alain Badiou’s Philosophy

صفحه 242-256
زهرا سارا نمایندگی؛ علی فتح طاهری؛ علی نقی باقرشاهی

18.

Methods of Racism in Modern Philosophy

صفحه 257-270
رضا صادقی

19.

The Nature of the Soul from Mullā Ṣadrā and John Hick’s Viewpoint

صفحه 271-284
حسین محمدی؛ عبدالرسول کشفی

20.

Perception of Religious “Other” and the Quality of Its Narration in the Cultural Context of Iran

صفحه 285-301
سحر علیزاده نیری؛ علیرضا صادقی؛ یوسف ادیب؛ مصطفی قادری

21.

Farabi’s Perspective on Global Peace

صفحه 302-309
نادیا مفتونی؛ سید محمدرضا آذرکسب

22.

An Analysis of the User's Interpretation of the Product; Comparative Study of Experience Design and Reception Hermeneutic

صفحه 310-323
سید علی فارغ؛ مهشید بارانی

23.

Derrida's Deconstruction and Environmental Graphics: Examination and Analysis Case Study of the Mental Image of Tourists in Isfahan

صفحه 324-347
سمیرا فیضی؛ فواد حبیبی؛ عباس مسعودی؛ سید صادق زمانی

24.

Merleau-Ponty, Theology and GOD

صفحه 348-372
Douglas Low

25.

Soren Kierkegaard's Leap of Faith: political implications

صفحه 373-385
حسین روحانی

26.

Critical Consideration on God's Essence and His Features in Open Theism

صفحه 386-398
عیسی محمدی نیا؛ سید محمد علی دیباجی

27.

The Philosophy of Teachers’ Power based on Leech’s Politeness Maxims in Iranian Context

صفحه 399-422
محمد ظهرابی؛ سمیرا اکبرزاده راشد

28.

Reflecting the Hero's Confusion in Sartre's Existentialist Attitude: conditions of appearance and characteristics

صفحه 423-437
اسماعیل بنی اردلان؛ عطاالله کوپال؛ سعیده آجربندیان

29.

The Notion of Causality in Edo Metaphysics: a hermeneutico philosophical study

صفحه 438-459
Emmanuel Asia

30.

The History of Education in Old Tabriz City and its Philosophy in the Qajar Era (from the Maktabs to formation of the new schools)

صفحه 460-470
مهری بسناس

31.

Virtues and Value: How Virtue Theory Plugs a Gap in Practice-Consequentialism

صفحه 471-478
Robin Attfield

32.

Critical Study of the Epistemological Foundation of Constitutionalism in Face of Modernism

صفحه 479-489
غلامرضا منصوری

33.

Abstraction of the Soul and the Presence Abstracts in Dream From; the psychological and philosophical perspective with an emphasis on the views of Carl Gustav Young

صفحه 490-501
میکاییل جمال پور

34.

شناسنامه علمی شماره ۴۱



سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب