- آذر، عادل، علی تیزرو، عباس مقبل باعرض و علی اصغر انواری رستمی(1387)، طراحی مدل چابکی زنجیره تأمین با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری، پژوهشهای مدیریت در ایران، 4، 15-7.
- آذر، عادل، فرزانه خسروانی و رضا جلالی (1392)، تحقیق در عملیات نرم، سازمان مدیریت صنعتی.
- آذر، عادی و کریم بیات (1387)، طراحی مدل فرآیند محوری کسب و کاربا رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری، نشریه مدیریت فناوری اطلاعات، 1، 18-3.
- الفت، لعیا و آرش شهریارینیا (1393)، مدل سازی ساختاری تفسیری عوامل مؤثر بر انتخاب همکار در زنجیره تأمین چابک، مدیریت تولید و عملیات، 2، 128-109.
- بارکلی، یان، زون، دان، هولرید، فیلیپ (1385)، توسعه محصول جدید، ترجمه عبدالحمید ابراهیمی و امید مهدیه، نشر همای دانش، صص 11.
- بحرینی زارچ، محمدعلی و محمدرضا شادنام (1386)، تجاریسازی فناوری یا چگونگی خلق ثروت از تحقیق و توسعه، چاپ اول، انتشارات بازتاب، تهران.
- تقیزاده، هوشنگ و عبدالحسین شکری (1393)، کاربرد مدلسازی ساختاری تفسیری در سطح بندی شاخصهای رفتار شهروندی سازمانی، رهیافتی نو در مدیریت آموزشی 3، 42-23.
- حق پناه، پژمان و نفیسه امینی (1392)، اثر مدیری، آموزش مبتنی بر فعالیت در تسهیل فرآیند انتقال تکنولوژی، مجموعه مقالات چهارمین کنفرانس ملی مدیریت تکنولوژی، صص 289.
- خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا،http://www.irna.ir
- رادفر، رضا، عباس خمسه و حسام الدین مدنی (1388)، تجاریسازی فناوری عامل موثر در توسعه فناوری و اقتصاد، فصنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد، شماره 20، ص .33
- سرمدی سعیدی، سهیل و علیرضا ممقانی (1388)، مدلهای اجرایی در فرایند توسعه محصول جدید، ماهنامه تدبیر، شماره 214، صص 59 - 54.
- شفیعی نیک آبادی، محسن و ریحانه نادری (1395)، عوامل برونسازمانی مؤثر بر مدیریت دانش در زنجیره تأمین: رویکردی ترکیبی از تحلیل عاملی و مدلسازی ساختاری - تفسیری، چشم انداز مدیریت صنعتی، شماره 23، دوره 6، صص 157، 131.
- فیروزجائیان، علی اصغر، مجتبی فیروزجائیان، سید حمید هاشمی پطرودی و فاطمه غلامرضازاده (1392)، کاربرد تکنیک ISM در مطالعات گردشگری، برنامهریزی و توسعه گردشگری، 6، 129-159.
- عابدینی، فیض ا...؛ اسدپور، فائزه و عاقلپسند، ابوالفضل (1392)، بررسی و تحلیل چگونگی بهرهگیری ازفناوری نانو در توسعه معماری پایدار، همایش ملیمعماری پایدار و توسعه شهری، بوکان.
- کرامتآذر، زیبا؛ فیضاله بیگی، ابراهیم و حاجب، سمیرا (1392)، بررسی جایگاه مصالح هوشمند و خود ترمیم در معماری پایدار، اولین همایش ملی اندیشه ها و فناوری های نودر معماری، تبریز.
- کهن خاکی، سمیرا (1394)، شناسایی عوامل حیاتی موفقیت تجارت سیار با رویکرد تفسیری- ساختاری، فصلنامه اختصاصی تبلیغات و بازاریابی پارس مدیر، 1، 12-1.
- Abedini, F. and et. Al. (1393). Analysis and Analysis of How to Utilize Nanotechnology in the Development of Sustainable Architecture, p. 25. (inpersian)
- Azar, Adel, Ali tizro, Abbas maghbal ba arz & Ali Asghar Anvari rostami (1387). Designing Supply Chain Agility Model with Interpretative Structural Modeling Approach, Management Research in Iran, 4, 7-15. (inpersian)
- Azar, Adel & Karim bayat (1387). Designing a Business Process Model Model with a tructural Interpretative Modeling Approach, Journal Information Technology Management, 1, 3-18.
- Azar, Adel, Khosravani, Farzaneh, Jalali, Reza (2013). Research in Soft Operations, Industrial Management Organization.
- Barclay, Yang Zon, Dan, Hollywood, Philip (2006). New Product Development)), translation by Abdolhamid Ebrahimi and Omid Mahdieh, Homa Danesh Publishing, pp. 11.
- Bahreini Zarch, Mohammad Ali, Shadnam, Mohammad Reza (2007). Technology Trading or How to Generate Wealth from Research and Development, First Edition, Reflections, Tehran.
- IRNA News Agency, IRNA, http://www.irna.ir 2016.
- Haghpanah, Pezhman, Amini, Nafisse (1392). The Effectiveness of Activity-Based Learning in Facilitating the Technology Transfer Process, Proceedings of the 4th National Conference on Technology Management, p. 28.
- Barbara Samuel Loftus and Patricia W (1994), Meyers, Launching Emerging, Technologies to Create New Markets:"Identifying Industrial Buyers, Logistics Information Management", 7 (4): 27-34.
- Barclay, I, Dann, Z, & Holord, P (2000). New product development, IRWIN publish.
- Behboudi, M.; Jalili, N.; Mousakhani, M (2011). Examine the Commercialization Research Outcomes in Iran a Structural Equation Model, International Journal of Business and Management, 6 (7): 261-275.
- Booz, Allen & Hamilton (1982), ((New Product Management for the 1980, p.p. 47, s)), Booz, Allen & Hamilton Inc, New York (NY).
- Booysen, K., (2010). An analysis of the process from innovation to commercialization “A South African perspective, Submitted in accordance with the requirements for the degree magister commerce II.
- Boulay, D.A.; Worley, C.T.; Barnes, M (2008). Engagement through information: Supporting technology commercialization, J. Agric. Food Inform, 9 (4): 310-316.
- Chiu, Yi-Chia; Chen, Benson; Z. Shyu, Joseph; Tzeng, Gwo-Hshiung (2006). An evaluation model of new product launch strategy, Technovation, Vol. 26, p.p. 1244–1252.
- Chen, CH; Khoo, LP; Yan, W (2006). Expert Systems with Applications, 28 (3): 591-602.
- Joseph Touhill, Gregory J, Touhill, and Thomas A. O’Riordan, Commercialization of Innovative Technologies, John Wiley & Sons, Inc, 2008.
- Cooper, R.G, Stage-gate systems” a new tool for managing new products”, Business Horizons, vol.33, no 3, 1990, pp: 44-54.
- Cooper, R.G (1997). The dimensions of industrial new product success and failure, Journal of Marketing, 43 (3): 93-103&60-74.
- Cooper, R.G (1993). Winning at New Products: Accelerating the Process from Idea to Launch, Publish by Perseus Books, 1993, p: 2.
- Cooper, R. G. (1983). A Process Model for Industrial New Product Development, IEEE Transactions on Engineering Management, 30: 2-11.
- Crawford, C.M (2002). New product management, IRWIN, fifth edition, p: 9.
- Devrim Göktepe (2004). Investigation of University Industry Technology Transfer Cases: A Conceptual and Methodological Approach, Division of Innovation-LTH Lund University.
- Faisal, M., Banwet, D.K. and Shankar, R (2006). Supply chain risk mitigation: modelling the enablers, Business Process Management, 12(4): 535-552.
- Firozjaeyan, Ali Asghar, Mojtaba Firozjaeyan, Seyed Hamid hashemi patrodi & Fatemeh Gholamrezazade (1392). Application of ISM technique in tourism studies)), Journal of Tourism Planning and Development, 6, 129-159.
- Ghazinoori Seyyed Reza (2005). Strategies and trends for commercialization and marketing of high technologies Case study: Nanotechnology in Iran, 2nd Management of Technology Iranian Conference.
- Hosseini, J.; et al (2011). Challenge in commercialization of nano and biotechnology in agriculture sector of Iran, African Journal of Biotechnology, 10 (34): 6516-6521.
- Huang J., Tzeng G., Ong Ch (2005). Multidimensional data in multidimensional scaling using the analytic network process, Pattern Recognition Letters, Vol.26.
- Jolly, V. J. (1997). Commercializing New Technologies: Getting from Mind to Market, Harward Business School Press, and Online available at: http://books.
- Kannan, G., Pokharel, Sh. and Sasi Kumar, P (2009). A hybrid approach using ISM and fuzzy TOPSIS for the selection of reverse logistics provider, Resources, Conservation and Recycling, 54 (1): 28-36.
- Kassicieh, S.; Rahal, N, (2007). A model for disruptive technology forcasting in strategyic regional economic development, Technological Forecasting& Social Change, Vol. 74, Issue 9, p.p. 1718-1732.
- Kaison Quarterly (2012). Application of Nanotechnology in the Building Industry).
- Keramat Azar, Z, Faizollah Beigi, A., Hajeb, S (1392). The Study of the Position of Intelligent Materials and Self-Restoration in Sustainable Architecture, p. 15.
- Kohan khaki, Samira (1394). Identification of the vital factors of the success of mobile commerce with the interpretive-structural approach, Journal of Distribution of Advertising and Marketing Pars Manager, 1, 1-12.
- Kotler, P and Armstrong, G،2001، J, Peng. G, Maclachlan. D. L،2008. Kotler, P and Armstrong, G,” Principles of Marketing”, 9th Ed, Prentice- Hall, 2001, p: 6.
- Kotler, P. (1994), Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation, and
- Eighth Edition, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall International, Inc.
- Kvale, J (1996). Introduction to qualitative research, lippincot.
- Martyniuk, Andrew, O.; Jain, Ravi K.; J. Stone, Harry; “Critical 24. 24. Success Factors and Barriers to Technology Transfer: Case Studies and Implications”, International Journal of Technology Transfer and Commercialization, Vol. 2, No.3 pp. 306-327, 2003.
- Martyniuk Andrew O., Jain Ravi K., Haft Meredith N., Market opportunity analyses and technology transfer, International Journal of Technology Transfer and Commercialization, v. 1, No.4, pp. 385-404, 2002.
- J, Peng.G, Maclachlan. D. L (2008). Effect of risk management strategy on NPD performance, Technovation, vol.10 no.16, PP: 1-10.
- Merle Crawford and C. Anthony Di Benedetto. “New Products Management”, Burr Ridge, IL: Irwin-McGraw Hill, 6th edition, 2000, 7th edition, 2003; 8th edition, 2006; 9th edition, .2008.
- Magnus, K (2004). Commercialization of Research Results in the United States, ITPS, Swedish Institute for Growth Policy Studies, P.14-15, Accessed in www.itps. Se.
- Olfat, la'ya & Arash shahriyarinia (1393). Interpretative Structural Modeling Factors Affecting Fellow Selection in Agile Supply Chain, Production and Operations Management, 2,109-128.
- Radfar, Reza, Khamseh, Abbas, Madani, Hessamoddin (2009). Technology Commercialization Effective Factor in Technology and Economy Development, Specialty Parks and Growth Centers, No. 20, pp. 33.
- Reamer, A. & others (2003). Technology Transfer and Commercialization: Their Role in Economic Development, Economic Development Administration, U.S. Department of Commerce.
- Rothwell, R., Zegveld, W. (2005): Reindustrialization and Technology, Longman Harlow
- Savolainen, Kai; Nanosafety in Europe 2015-2025: Towards Safe and Sustainable Nanomaterials and Nanotechnology Innovations, ISBN 978-952-261-310. p.p. 33.
- Sarmadi Saeedi, Soheil, Mamaghani, Alireza (2011). Models of Implementation in the Process of New Product Development, Tadbir Monthly, No. 214, pp. 59.54.
- Sohn, S. Y.; Moon, T. H (2003). Structural equation model for predicting technology commercialization success index (TCSI), Technological Forecasting & Social Change, No. 70, p.p. 885–899.
- Taghizade, Hoshang & abdolhossein Shokri (1393). Application of Interpretative Structural Modeling in Leveling Organizational Citizenship Behavior Indicators)), New Approach in Educational Management, 3, 23-42.
- University of British Columbia, Commercialization Procedures, University Industrial Liaison Office, Canada. Available at: http://www.Uilo. Ubc. Ca/researcher_commercialization. Asp
- Vilaseca Requena, J., Torrent-Sellens, J. and Jime´nez-Zarco, I (2007). ICT use in marketing as innovation success factor Enhancing cooperation in new product development processes, European Journal of Innovation Management, 10 (2): 268-288.
- Wheeler, S (2005). Factors Influencing Agricultural Professionals’ Attitudes to ward Organic Agriculture and Biotechnology, Center for Regulation and Market Analysis, University of South Australia.
- Waitz, A, Bokhari, W (2010). Nanotechnology Commercialization Best Practices, p.p. 59.
- Warfield, J. W (1974). Developing interconnected matrixes in structural modeling. IEEE ranscript on Systems, Men and Cybernetics, 4 (1): 51-81.
- WETZaELS, M (2009). Using PLS path modeling for assessing hierarchical. Construct models: guidelines and empirical illustration, MIS Quarterly, 33 (1): 177-195.
|