تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,489,754 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,217,386 |
بررسی رابطة هدفگرایی و رویکرد دانشجویان به یادگیری | ||
فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | ||
مقاله 6، دوره 2، شماره 7، آبان 1386، صفحه 123-138 اصل مقاله (228.36 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
فرهاد خرمائی1؛ محمد خیّر2 | ||
1استادیار دانشگاه شیراز | ||
2استاد دانشگاه شیراز | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش بررسی رابطة بین هدف گرایی ( تبحرگرایی ، تبحرگریزی، عملکردگرایی، عملکـردگریزی) و رویکرد دانشجویان به یادگیری ( پردازش سطحی، پردازش عمیق و نابسامانی در مطالعه) بود. آزمودنیهای پژوهش 200 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه شیراز بودند که بوسیلة نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند و به پرسشنامه هدف پیشرفت و پرسشنامه ارزیابی راهبردهای مطالعه دانشجویان پاسخ دادند. نتایج نشان داد که اهداف عملکردگرایی میتواند رویکرد پردازش سطحی را در دانشجویان پیشبینی کند. در این میان اهداف تبحرگرایی پیشبینیکننده مثبت رویکرد پردازش عمیق، اهداف تبحرگریزی پیشبینیکننده مثبت نابسامانی در مطالعه و اهداف تبحرگرایی پیشبینیکننده منفی نابسامانی در مطالعة دانشجویان بوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
هدف گرایی؛ رویکرد به یادگیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 765 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 397 |