تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,312 |
تعداد مقالات | 16,134 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,722,275 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,389,355 |
تخصیص پارکینگ های شارژ خودروهای برقی در شبکه توزیع با در نظر گرفتن پایداری ولتاژ | ||
مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز | ||
مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 13 تیر 1403 | ||
نوع مقاله: علمی-پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/tjee.2024.59860.4789 | ||
نویسندگان | ||
محمد جواد جهانی1؛ میثم جعفری نوکندی* 2؛ حمید اصغری راد3 | ||
1Shariati | ||
2هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل | ||
3دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل | ||
چکیده | ||
حضور تعداد زیاد خودروهای برقی در پارکینگهای شارژ، شبکه توزیع را با میزان زیادی از تقاضای شارژ مواجه میکند که میتواند مشکل ناپایداری و فروپاشی ولتاژ و افزایش تلفات در شبکه توزیع برق را در پی داشته باشد. با این حال با احداث پارکینگهای شارژ در مکانهای مناسب و مدیریت بهینه آنها میتوان از مزیت استفاده از ظرفیت باتری این خودروها، بهرهمند شد. در این مقاله، مدلی بر اساس برنامهریزی خطی آمیخته با عدد صحیح برای مکانیابی و تعیین ظرفیت بهینه پارکینگهای شارژ خودروهای برقی با هدف حداکثرسازی سود مالک پارکینگها و با در نظر گرفتن قید و شاخص خطی شده پایداری ولتاژ پیشنهاد شده است. در مدل معرفی شده، الگوی متفاوت برای مسافرت خودروها در روزهای کاری و روزهای تعطیل نیز، بررسی شده است. مدل مورد نظر در یک سیستم توزیع با 37 شین که شامل چهار ناحیه مختلف از نظر نوع سفر خودروها میباشد، پیادهسازی شده است. نتایج نشان میدهد که با حضور پارکینگهای شارژ، شاخص پایداری ولتاژ افت میکند اما میتوان با اعمال قید مناسب برای این شاخص، از پارکینگها در جهت بهبود آن بهره برد. | ||
کلیدواژهها | ||
پارکینگ شارژ؛ پایداری ولتاژ؛ جایابی؛ خودروی برقی؛ شبکه توزیع | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 152 |