تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,030 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,528,955 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,234,706 |
تحلیل اهمیت – عملکرد عوامل مؤثر بر ارزشگذاری شرکتهای نوپا جهت ورود به بازارهای داخلی و بینالملل | ||
نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی | ||
مقاله 2، دوره 5، شماره 3 - شماره پیاپی 19، مهر 1401، صفحه 13-31 اصل مقاله (964.71 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jiba.2022.51315.1883 | ||
نویسندگان | ||
زهرا عادل1؛ آیت اله ممیز* 2؛ حامد رحمانی3؛ حبیب اله طاهرپور کلانتری4 | ||
1دانشجوی دکترا کارآفرینی، دانشکده مدیریت و حسابداری ، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، قزوین، ایران. | ||
2استادیار گروه کارآفرینی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
3استادیار گروه مدیریت دولتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران | ||
4استادیار گروه مدیریت موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
استفاده از یک الگوی مناسب ارزشگذاری در راستای تأمین مالی و جذب سرمایه شرکتهای نوپا بهمنظور توسعه کسبوکار و ورود موفق به بازارهای داخلی و بینالمللی امری ضروری است. هدف پژوهش شناسایی عوامل مؤثر و تعیین میزان اهمیت و عملکرد هر یک از آن عوامل مؤثر بوده است. این پژوهش از نوع کاربردی و به روش توصیفی – اکتشافی با استفاده از فن دلفی انجامشده است. ابزار جمعآوری اطلاعات این پژوهش، پرسشنامهای مشتمل بر تعداد 55 سؤال بر اساس ادبیات نظری حوزه شرکتهای نوپا بوده است. جامعه آماری این پژوهش خبرگان نظری و تجربی در حوزه علم کارآفرینی، بازاریابی و شرکتهای نوپا هستند که 30 نفر از آنها به روش نمونهگیری غیر تصادفی و در دسترس انتخابشدهاند. با استفاده از فن آنتروپی شانون، آزمون کای اسکوئر (کای دو) و ماتریس عملکرد-اهمیت دادهها مورد تجزیهوتحلیل قرارگرفته است که بر این اساس متغیرهایی نظیر سطوح نوآوری شرکت، چگونگی ارتباط مشتری هم از بعد اهمیت و هم از بعد عملکرد در وضعیت مناسبی جهت استمرار قرار داشته و متغیرهایی نظیر جذابیت ایده/محصول، قدرت و کیفیت تیم کارآفرین از بعد اهمیت در سطح بالایی قرار داشته ولیکن از بعد عملکرد در وضعیت مناسبی قرار نداشته و مستلزم تمرکز بیشتر خطمشی گذاران و مجریان مربوطه است. | ||
کلیدواژهها | ||
ارزشگذاری؛ شرکتهای نوپا؛ تأمین مالی؛ بازارهای بینالملل | ||
مراجع | ||
زنگیان، سمیه؛ ملکی مین باش رزگاه، مرتضی؛ فیض، داوود و زارعی، عظیم اله (1400). شناسایی ابعاد استراتژی کسبوکار دیجیتال جهت ورود به بازارهای بینالملل. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، (1)5، 35-78.
طاهرنژاد، کریم؛ رنگریز، حسن و مظفری، محمدمهدی (1400). طراحی مدل علّی استراتژیهای ورود به بازارهای بینالمللی. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، (3)4، 23-43.
آذر، عادل (1397). بسط و توسعه روش آنتروپی شانون برای پردازش دادهها در تحلیل محتوا، فصلنامه علمی پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا(س). (38)11، 1-18.
داناییفرد، حسن، الوانی، سید مهدی و عادل، آذر (1398). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع. انتشارات اشراقی صفار. چاپ ششم.Achimská, V. (2020). Start-ups, bearers of innovation in globalizing environment and their valuation. SHS Web of Conferences (Vol. 74, p. 01001). EDP Sciences.
Akkaya, M. (2020). Startup Valuation Theories, models and future. Valuation Challenges and Solutions in Contemporary Businesses (pp. 137-156). IGI Global.
Blank, Steve, and Jim Euchner. "The genesis and future of Lean Startup: An interview with Steve Blank." Research-Technology Management 61, no. 5 (2018): 15-21.
Blake, Michael. "Valuing Early Stage Technology Firms." Advances in the Study of Entrepreneurship, Innovation, and Economic Growth (2016): 311-340.
Brege, H., & Kindström, D. (2020). Exploring proactive market strategies. Industrial Marketing Management, 84, 75–88.
Berkus, D., 2012. Advanced Berkonomics: Bite sized insights for building great businesses. Date views 28.07.2013 http://www.berkus.com/_e/Books/ product/Advanced_Berkonomicshardcover/Advanced_BERKONOMICS_Hardcover.htm/.
Chau, Alice, Lucio Mayer, and Fabio Governato. "Constraining the Nature of Dark Matter with the Star-formation History of the Faintest Local Group Dwarf Galaxy Satellites." The Astrophysical Journal 845, no. 1 (2017): 17.
Cornell, B., & Damodaran, A. (2020). The big market delusion: Valuation and investment implications. Financial Analysts Journal, 76(2), 15-25.
Díez-Martín, F., Blanco-González, A., & Prado-Román, C. (2016). Explaining nation-wide differences in entrepreneurial activity: A legitimacy perspective. International Entrepreneurship and Management Journal, 12(4), 1079-1102.
Dana LP, Tajpour M, Salamzadeh A, Hosseini E, Zolfaghari M. The impact of entrepreneurial education on technology-based enterprises development: The mediating role of motivation. Administrative Sciences. 2021 Dec;11(4):105.
Damodaran, Aswath. Investment valuation: Tools and techniques for determining the value of any asset. Vol. 666. John Wiley & Sons, 2012.
Festel, G. Wuermseher, M. & Cattane, G. (2013). Valuation of Early Stage High-tech Start-up Companies. International journal of business, 18(3).
Graham, P. (2012). Startup= growth. Internet access: http://www. paulgraham. com/growth. html, 1
Hasani, T., & O'Reilly, N. (2020). Analyzing antecedents affecting the organizational performance o start-up businesses. Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies.
Hudson M, (2015). The Art of Valuing a Startup, Forbes, https://www.forbes.com/sites/mariannehudson/2015/03/06/the-art-of-valuing-a-startup/#3fafa0f21d73, Accessed Mar 6, 2015.
Heughebaert, A. and Manigart, S. (2012), Firm Valuation in Venture Capital Financing Rounds: The Role of Investor Bargaining Power, Journal of Business Finance & Accounting, 39: 500-530.
Kim, B., Kim, H., & Jeon, Y. (2018). Critical success factors of a design startup business. Sustainability, 10(9), 2981.
Köhn, A. (2018). The determinants of startup valuation in the venture capital context: a systematic review and avenues for future research. Management Review Quarterly, 68(1), 3-36.
Miloud, Tarek, Arild Aspelund, and Mathieu Cabrol. "Startup valuation by venture capitalists: an empirical study." Venture Capital 14, no. 2-3 (2012): 151-174.
Montani, D., Gervasio, D., & Pulcini, A. (2020). Startup Company Valuation: The State of Art and Future Trends. International Business Research, 13(9), 1-31.
Okrah, James, Alexander Nepp, and Ebenezer Agbozo. "Exploring the factors of startup success and growth." The Business & Management Review 9, no. 3 (2018): 229-237.
Oguji, N., & Owusu, R.A. (2021). Market entry into Africa: Acquisitions and international joint ventures. Studies of foreign firms’ market entry strategies, challenges, and performance in Africa. Thunderbird International Business Review, 63(1), 5–9.
Payne, Bill. "Scorecard Valuation Methodology." Establishing the Valuation of Prerevenue, Startup Companies. Dostępny pod adresem: http://docplayer.net/14290190-Scorecard-valuation-methodologyestablishing-the-valuation-of-pre-revenue-start-up-companies-by-billpayne. html (2011).
Pramono, C. A., Manurung, A. H., Heriyati, P., & Kosasih, W. (2021). Factors Affectin Start-up Behavior and Start-up Performance during the COVID-19 Pandemic in Indonesia. The Journal of Asian Finance, Economics and Business, 8(4), 809-817.
Seong, H. E., & Kim, B. Y. (2021). Critical factors affecting venture capital investment decision on innovative startups: a case of South Korea. International Journal of Management (IJM), 12(3), 768-781
Tripathi, N., Seppänen, P., Boominathan, G., Oivo, M. & Liukkunen, K. (2019). Insights into startup ecosystems through exploration of multi-vocal literature. Information and Software Technology. 105:56-
Tajpour M, Hosseini E. Entrepreneurial intention and the performance of digital startups: The mediating role of social media. Journal of Content, Community & Communication. 2021; 13(1):2-15.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 457 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 375 |