تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,304 |
تعداد مقالات | 15,959 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,298,859 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,059,290 |
طراحی چارچوب پیادهسازی بازاریابی دیجیتال بینالمللی (مورد مطالعه: صنعت فرش) | ||
نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی | ||
دوره 4، شماره 4 - شماره پیاپی 16، دی 1400، صفحه 151-169 اصل مقاله (1.08 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jiba.2022.43063.1574 | ||
نویسندگان | ||
مونا جامی پور* 1؛ محمد طالاری2؛ راضیه بشکار3 | ||
1دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران | ||
2استادیار گروه مدیریت، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم ایران | ||
3کارشناس ارشد بازرگانی بین الملل، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران | ||
چکیده | ||
درک عوامل مؤثر بر بهکارگیری موفق بازاریابی دیجیتال بین المللی میتواند به ارتقای سودآوری شرکتهای صادرکننده فرش در سطح بین-الملل یاری رساند که علیرغم اهمیت آن تاکنون در مطالعات پیشین مورد توجه قرار نگرفته است. لذا، هدف اصلی پژوهش، طراحی چارچوبی برای پیادهسازی بازاریابی دیجیتال بینالمللی در صنعت فرش میباشد. به منظور دستیابی به هدف پژوهش، در ابتدا با رویکردی کیفی به مرور مطالعات و نیز مصاحبه با خبرگان جهت شناسایی ابعاد موفقیت بازاریابی دیجیتال بینالمللی در صنعت فرش پرداخته شده است؛ سپس میزان اهمیت و اولویت هریک از ابعاد و زیرشاخصهای شناسایی شده با استفاده از روش کمی تجزیهوتحلیل آنتروپی شانون تعیین شده است. روش نمونهگیری پژوهش، هدفمند (قضاوتی) میباشد. یافتههای پژوهش نشاندهنده سه مقوله اصلی فرآیند بازاریابی دیجیتال بینالمللی، محتوای بازاریابی دیجیتال بینالمللی و زمینه بازاریابی دیجیتال بینالمللی به ترتیب با اوزان 0.4078، 0.3672 و 0.2253 و نیز 11 مفهوم مهم برای هریک از مقولات بوده است که مقوله "فرایند بازاریابی دیجیتال بینالمللی" حاوی مفاهیمی چون تجزیهوتحلیل موقعیت، شناسایی اهداف/ استراتژی، تاکتیکها و اقدامات بعد ارزیابی و کنترل، مقوله "زمینه بازاریابی دیجیتال بینالمللی" حاوی مفاهیم فناوری، افراد، استراتژی و در نهایت مقوله "محتوا بازاریابی دیجیتال بینالمللی" شامل مفاهم توزیع، قیمت، محصول و ترفیع می باشد. در بین مفاهیم بازاریابی دیجیتال بین المللی در صنعت فرش، بیشترین اولویت به ترتیب بر مفاهیم تجزیه وتحلیل موقعیت (وزن: 0.1498)، ترفیع (وزن:0.1368 ) و فرموله سازی اهداف/ استراتژی (وزن: 0.1016) در بین یازده مفهوم بوده است. | ||
کلیدواژهها | ||
بازاریابی دیجیتال؛ بازاریابی بینالمللی؛ صنعت فرش؛ آنتروپی شانون | ||
مراجع | ||
جعفرپور، فرامرز، قربانی، علی، جعفرپور، فرزانه، (1397). شناسایی عوامل مؤثر بر بازاریابی فرش دستباف ایران، چهارمین کنفرانس بینالمللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی، تاکستان، مؤسسه آموزش عالی تاکستان.
دعایی، حبیب الله، و بیغم، زینب، (1394). امکانسنجی پیادهسازی بازاریابی الکترونیکی در بازار فرش دستباف استان فارس. تحقیقات بازاریابی نوین، 5(1)،20-1.
سنجریان، زهرا، طغرایی، محمدتقی، میرواحدی، سیدسعید، (1395). شناسایی عوامل مؤثر بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه صادرات فرش دستباف ایران (مطالعه موردی: فرش دستباف اصفهان). بررسیهای بازرگانی، 77(14)، 39-29.شاهآبادی، ابوالفضل، و مقیمی، فائزه، (1397). تأثیر بازاریابی بینالملل بر عملکرد صادرات فرش ایران. بررسیهای بازرگانی، 16(91-90)، 56-40.
علیبابایی، احمد، (۱۳۹۵). بررسی عوامل مؤثر بر صادرات فرش دستباف در سطح کشور، دومین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، تهران، مؤسسه پژوهشی مدیریت مدبر.
علیزادهثانی، محسن، شجاعیان، امیر، (1393). شناسایی و اولویتبندی عوامل موفقیت خوشه صنعتی فرش دستبافت خراسان شمالی. گلجام، انجمن علمی فرش ایران، 25(10)، 100-85.
گلی، فاطمه، و یزدانی، ناصر، (۱۳۹۶). نقد و بررسی صادرات فرش دستباف مطالعه موردی شرکت فرشکده، دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و حسابداری، تهران، مؤسسه آموزش عالی صالحان.
مانیان، امیر، موسیخانی، محمد، حسنزاده، علیرضا، جامیپور، مونا، (1393). طراحی مدل بلوغ مدیریت دانش همراستا با استراتژیهای کسبوکار: با استفاده از روش فراترکیب. مدیریت فناوری اطلاعات، 6(2)، 332 -307.
ورمزیاری، حجت، رازانی، بهروز، مرادی، مصطفی، (1397). واکاوی چالشها و راهکارهای توسعه هنر صنعت فرش دستباف روستایی ایران؛ دستاوردهایی برای سیاستگذاری. گلجام، انجمن علمی فرش ایران، 33(14)، 103- 83.
یزدانی، ناصر، شریفی، احسان، یزدانیموحد، محمدحسن، (1396). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر موفقیت بازاریابی اینترنتی بینالمللی شرکتهای صادراتی ایران. مدیریت کسبوکار، 96(36)، 91-74.
Ashraf, A. R., Thongpapanl, N., & Auh, S. (2014). The application of the technology acceptance model under different cultural contexts: The case of online shopping adoption. Journal of International Marketing, 22(3), 68-93.
Bala, M., & Verma, D. (2018). A critical review of digital marketing. M. Bala, D. Verma (2018). A Critical Review of Digital Marketing. International Journal of Management, IT & Engineering, 8(10), 321-339.
Busca, L, Bertrandias, L. (2020). A Framework for Digital Marketing Research: Investigating the Four Cultural Eras of Digital Marketing. Journal of Interactive Marketing, 49, 1-19.
Gulati, S., (2019). Digital Marketing Strategies for Startups in India. InProceedings of 10th International Conference on Digital Strategies for Organizational Success 2019, 6 pages.
Jain.T.K. (2019). From Marketing to Digital Marketing: The Evergreen Profession for Executives. SSRN Journal.Jami Pour, M., Jafari, S. M., & Vatanchiyan, V. (2020). What are the determinants of KM 2.0 adoption? A meta-synthesis of the literature. Knowledge Management Research & Practice, 18(4), 450-461.
Kannan, P. K. (2017). Digital marketing: A framework, review and research agenda. International Journal of Research in Marketing, 34(1), 22-45.
Kim, D., Choi, Ch., Jean, R., Cadogan, J. (2018). Ethno-national ties and international business opportunity exploitation: The role of environmental factors. International Business Review. 29(4), 101526.
Kim, J., Kang, S., & Lee, K. H. (2019). Evolution of digital marketing communication: Bibliometric analysis and network visualization from key articles. Journal of Business Research, https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.09.043
Liu, S , Perry,P, Gadzinski,G.(2018). The implications of digital marketing on WeChat for luxury fashion brands in China. Brand Manag
Malik, A., Suresh, S., & Sharma, S. (2019). An empirical study of factors influencing consumers' attitude towards adoption of wallet apps. International Journal of Management Practice, 12(4), 426-442.
Malik, H., & Sharma, M. (2019). E-marketing as a tool to achieve competitiveness in travel trade industry. In Handbook of research on international travel agency and tour operation management (pp. 272–283).
Manyika, J., Lund, S., Bughin, J., Woetzel, J. R., Stamenov, K., & Dhingra, D. (2016). Digital globalization: The new era of global flows (Vol. 4). San Francisco, CA: McKinsey Global Institute.
Mathews, S., Bianchi, C., Perks, K. J., Healy, M., & Wickramasekera, R. (2016). Internet marketing capabilities and international market growth. International Business Review, 25(4), 820-830.
Nam, H., & Kannan, P. K. (2020). Digital Environment in Global Markets: Cross-Cultural Implications for Evolving Customer Journeys. Journal of International Marketing, 28(1), 28-47.
Pelsmacker, P., Tilburg, S., Holthof, Ch. (2018). Digital marketing strategies, online reviews and hotel performance. International Journal of Hospitality Management, 72, 47-55.
Petit, O., Velasco, C., &Spence, Ch. (2019). Digital Sensory Marketing: Integrating New Technologies Into Multisensory Online Experience. Journal of Interactive Marketing, 45, 42-61.
Purwar, Sh., (2019). Digital Marketing: An Effective Tool of Fashion Marketing. In Proceedings of 10th International Conference on Digital Strategies for Organizational Success 2019, 6 pages.
Roulston, K., (2001), “Data analysis and ‘theorizing as ideology”, Qualitative Research, 1(3): 279-302.
Senthilkumar, J, Aravinth. S.S, Gokulraj. J. Iyyanar, P., (2017.( A Trend Setting Integrated Digital Marketing Strategies for Business Promotions. InProceedings of the International Conference on Intelligent Computing Systems (ICICS 2017–Dec 15th-16th 2017) organized by Sona College of Technology, Salem, Tamilnadu, India 2017 Nov 15, 11 pages.
Sharma, A, Sharma, S, Chaudhary, M. (2020). Are small travel agencies ready for digital marketing? Views of travel agency managers. Tourism Management, 79, 104078.
Stanoeva, I. (2019). Creating digital marketing curriculum for art management programs. In 2ND CONFERENCE ON INNOVATIVE TEACHING METHODS (ITM 2017), pp. 28-29. 2017.
Talikotia, S .(2019). Digital Marketing: The Vital Vitamin for The Future Marketing, In Proceedings of 10th International Conference on Digital Strategies for Organizational Success.
Watson IV, G. F., Weaven, S., Perkins, H., Sardana, D., & Palmatier, R. W. (2018). International market entry strategies: Relational, digital, and hybrid approaches. Journal of International Marketing, 26(1), 30-60.
Yang, M. (2018). International entrepreneurial marketing strategies of MNCs: Bricolage as practiced by marketing managers. International Business Review, 27, 1045-1056.
Yang, M., Gabrielsson, P. (2017). Entrepreneurial marketing of international high-tech business-to-business new ventures: A decision-making process perspective. Industrial Marketing Management, 64, 147-160.
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 751 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 907 |