
تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,327 |
تعداد مقالات | 16,307 |
تعداد مشاهده مقاله | 53,171,526 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,781,824 |
شناسایی فرصت های فضای مجازی در محیطهای یادگیری از منظر دانشآموزان | ||
برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور | ||
دوره 4، شماره 1 - شماره پیاپی 13، خرداد 1404 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/cipj.2025.65006.1206 | ||
نویسندگان | ||
جعفر فریدی اسفنجانی* 1؛ صادق رضایی2؛ ابوطالب سعادتی شامیر3 | ||
1گروه علوم تربیتی وروان شناسی/تعلیم و تربت اسلامی/علوم و تحقیقت تهران/ایران/ | ||
2دانشیار، گروه علوم تربیتی ، دانشگاه امین، تهران ، ایران | ||
3استاد یار. گروه روانشناسی تربیتی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران | ||
چکیده | ||
زمینه و اهداف: مطالعه حاضر با هدف تعیین اثربخشی فن آموزشی نقشه مفهومی بر تفکر تحلیلی، خودنظمدهی وعملکرد تحصیلی دانشآموزان پسر ابتدایی شهر تبریز انجام یافته است. روش ها: جامعه آماری پژوهش حاضر دانش آموزان دختر و پسر پایههای دهم و یازدهم مقطع متوسطه دوم نواحی ۳ و۴ شهر تبریز به تعداد 15358 نفر بودند. در این پژوهش نمونه آماری 374 نفر از دانش آموزان با روش نمونهگیری تصادفی با استفاده از فرمول کوکران محاسبه شده است. ابزار گرداوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته دارای 26 گویه در مقیاس پنج درجهای لیکرت بود که روایی سازه آن بر اساس تحلیل عاملی اکتشافی به تایید رسید و پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ 94/0 به دست آمد. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که فرصتهای فضای مجازی در محیطهای یادگیری برای دانشآموزان شامل بهبود فرایند یاددهی-یادگیری، تقویت پایههای اعتقادی،شناخت محدودیتها و کمک به جامعهپذیری و سازگاری می شود. نتیجه گیری: میتوان چنین نتیجه گرفت که فضای مجازی فرصتهای بیشماری را در محیط یادگیری برای دانشاموزان فراهم میسازد | ||
کلیدواژهها | ||
فرصتها؛ فضای مجازی؛ یادگیری الکترونیکی؛ محیط یادگیری؛ دانشآموزان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 43 |