| تعداد نشریات | 45 |
| تعداد شمارهها | 1,433 |
| تعداد مقالات | 17,642 |
| تعداد مشاهده مقاله | 57,427,295 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 19,181,077 |
آسیب شناسی آموزش دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم انتظامی) | ||
| برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور | ||
| مقاله 4، دوره 3، شماره 2 - شماره پیاپی 10، شهریور 1403، صفحه 50-65 اصل مقاله (960.68 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/cipj.2024.62720.1141 | ||
| نویسندگان | ||
| روح الله سالار1؛ حجت جعفری نژاد2؛ هادی جعفری نژاد* 3 | ||
| 1استادیاردانشگاه علوم انتظامی | ||
| 2دانشجوی مدیریت اموزشی دانشگاه علوم انتظامی | ||
| 3دانشگاه علوم انتظامی | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش آسیب شناسی آموزش دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه علوم انتظامی است . روش پژوهش : به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت و شیوه اجرا، از نوع پژوهشهای کیفی و از موع تحلیل تم است. جامعه آماری در پژوهش حاضر کلیه اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه علوم انتظامی امین بودند که تعداد 16 نفر به روش نمونه گیری هدفمند که با لحاظ کردن شرط اشباع نظری به عنوان نمونه انتخاب شدند. جمع آوری داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام گرفت که روایی آن به صورت صوری و پایایی آن از طریق بازبینی مجدد توسط جامعه آماری انجام شد روش تجزیه و تحلیل دادهها با تکنیک تحلیل مضمون و با استفاده از نرم افزار مکسکیودا در قالب مضامین پایه،سازمان دهنده و فراگیر انجام شد. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان میدهد که در کدگذاری به عمل آمده که در 3 مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی اجرا شد، تعداد 62 مضامین پایه، 12 مضامین سازمان دهنده و 3 مضامین فراگیر(عدم توجه به سطوح اهداف آموزش، ضعف آموزش و ضعف توانمندسازی)، به عنوان آسیب های آموزش دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی از منظر مشارکت کنندگان شناسایی شدند. نتیجهگیری: با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که تمامی این مضامین همراه با مولفه ها و شاخص های به دست آمده در ارتباطی متقابل با هم قرار دارند و هرکدام می تواند بعنوان آسیب های جدی و تاثیر گذار بر روند آموزش رشته مدیریت آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد باشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آسیب شناسی؛ آموزش؛ مدیریت آموزشی؛ دانشگاه علوم انتظامی امین | ||
| مراجع | ||
|
امراه زاده، محمد(1399)، چالش های نظری و عملی مدیریت آموزشی با رویکرد اسلامی، همایش ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش وپرورش ، تهران، دانشکده مطالعات آموزش وپرورش
اناری نژاد؛ عباس، زارع شیبانی، کورش، راسخی پور، مریم(1399)بررسی نگرش ها و گرایش های دانشجویان نسبت به درس اخلاق کاربردی(مطالعه موردی: دانشگاه فرهنگیان استان فارس)آموزش پژوهی،دوره ششم، شماره24،ص30-17.
احمدی، محمدحسین؛ محمدرضا، رستمی(1398)شناسایی عوامل موثر برگرایش به کارآفرینی دانش بنیان دربین دانشجویان دانشگاه سمنان، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت اجرایی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود.
برادران، مریم؛ کریمی، محمد و کشفی، سیدسعید. (1400). الگوی ارتقای مهارتهای مدیران مجتمعهای آموزشی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران. پژوهشهای مدیریت انتظامی، 16 (3)، 9-29.
دهقان بنادکی، منیره؛ طهمورث، شیری؛ سعید، معدنی(1392)علل وعوامل گرایش به مطالعه دربین دانشجویان رشته علوم اجتماعی واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی مجتمع ولیعصر، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته جامعه شناسی، دانشکده روانشناسی وعلوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
سیدجوادین، سیدرضا (1400). مدیریت منابع انسانی و امور کارکنان. تهران: نگاه دانش.
کاشانی یزدی، حدیثه سادات(1401). شناسایی عوامل موثر بر اشتغال پذیری دانش آموختگان کارشناسی رشته مدیریت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد، پایان نامه کارشناسی ارشد.دانشگاه فردوسی مشهد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
حبیبی، حمدالله، جعفریان، وحیده . همراه زاده، ملیکا.(1400) اسیب شناسی مدیریت آموزش سازمانی:مطالعه ای پدیدارشناسانه، دو ماهنامه علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال یازدهم، شماره4
خنیفر، حسین. ابراهیمی، سیران. الماسی زاده، سارا.(1401). آسیب شناسی برنامه آموزش از راه دور در ایران، نشریه پویش در آموزش علوم انسانی دانشگاه فرهنگیان، شماره 27. تابستان 1401
قاسم زاده، ابوالفضل، کاظمی، سلیم ، اکبری، تقی و طوسی، داود،(1402).آسیب شناسی موانع پژوهش در رشته مدیریت آموزشی با استفاده از نظریه داده بنیاد،https://civilica.com/doc/1804108
فرهادی، علی، مقدسی لیچاهی، امیرحسین، و نصری، صادق. (1401). آسیب شناسی نظام مدیریت آموزش عالی (مطالعه موردی: یکی از یگان های ارتش). مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، 15(57 (پیاپی 57) )، 137-162
محمدی، نرگس؛ فلاحی، مسعود؛ ره گویی، ابوالفضل؛ حسینی، محمدعلی(1398)بررسی عوامل موثر برانتخاب گرایش تحصیلی درمقطع کارشناسی ارشد پرستاری دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی شهرتهران درسال1397، نشریه آموزش پرستاری، دوره8، شماره4، ص7-2.
نعمتی، سمیه(1399). بازیابی هویت تاریخی مدیریت آموزشی در ایران با مقالات منتشر شده، پایان نامه دکترا ، دانشگاه کردستان .نشکده علوم انسانی و اجتماعی.
-Akaree, H. S., & Hossain, S. S. (2020). Determinants of education quality "what makes students" perception different. Open Review of Educational Research, 3)1) .52-67 . https://DOI:10.1080/23265507.2016.1155167 Chiu, M, S. (2019). Approaches to the teaching of creative and noncreative mathematical problems. International Journal of Science and Mathematics Education, 7,55-79 - Ashraf, M. A. & Ali, H. (2022) Approaches to Quality Education in Tertiary Sector, Education Research International Article, ID 5491496, 1-12. . https://doi.org/10.1155/2022/5491496 -- Ballouk, R., Mansour, V., Dalziel, B., McDonald, J., & Hegazi, I. (2022). Medical students’ self-regulation of learning in a blended learning environment: a systematic scoping review. Medical Education Online, 27(1), https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/35086439 -Marsh, H. W. et al. (2019). "Exploratory structural equation modeling, integrating CFA and EFA: Application to students, evaluations of university teaching". Structural Equation Modeling: A Mulitidisciplinary Journal, vol.16, no.3: 439-476 Hamit a.hasan e. hakan k. melih. E(2017) Investigation of the lifelong learning tendency of collge students. -Hamunyela, H. N., Makaye, J., & Cruz, K. C. D.(2022). Implementation of the Revised Biology Curriculum in Selected Junior Secondary Schools in Namibia. Creative Education, 13(9), 2958-2972. -Ishak. A.e(2022) educational psychology boston: allyn and dacon. Journal of Small Business and Enterprise Development; 19, (3), 424 – 440. -Huey, H. W. Kalyai.A.D. Peladeau.m.n. (2020). "Exploratory structural equation modeling, integrating CFA and EFA: Application to students, evaluations of university teaching". Structural Equation Modeling: A Mulitidisciplinary Journal, vol.16, no.3: 439-476 -Yeigh T, Lynch D, Fradale P, Lawless E, Turner D, Willis R. (2021). Improving schools with blended learning. London: Routledge. -Pennig,F,A. (2015). A literature review about Argentinian educational management in times of change. Procedia – Social and Behavioral Sciences, Volume 230. Pages 447-454. Sontag,M,A. (2018). Management of the Educational Risk Factors in Roma- Schools.Procedia - Social and Behavioral Sciences .Pp. 343 – 348. -Nelson, A F, (2017). Constructivism International Practices and Teacher to Beliefs Related to Sesondare Scince. -Trevisan, Ottavia and Smits, Anneke (2023). Probing the quality of preservice teachers’ pedagogical reasoning & action (PR&A) in internships. Teaching and Teacher Education. Volume 125. 103983. -Zafarullah, S. & Väisänen, P. (2021). Quality in Teacher Education: Evidence from the Universities of Sindh, Pakistan. Journal of Language Teaching and Research, 9(5). 916-927. http://dx.doi.org/10.17507/jltr.0905.04. | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 423 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 302 |
||