تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,490,092 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,217,550 |
طراحی بهینه هندسه سیستم تعلیق مک فرسون برای یک خانواده محصول بر مبنای نظریه پلتفرم مشترک | ||
مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز | ||
مقاله 17، دوره 48، شماره 3، آبان 1397، صفحه 153-155 اصل مقاله (1.14 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
محمد حسن شجاعی فرد1؛ ابوالضل خلخالی* 2؛ صادق یارمحمدی سطری3 | ||
1استاد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، ، تهران، ایران | ||
2استادیار، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران | ||
3دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
در این مقاله هدف بدست آوردن الگوریتمی برای طراحی هندسهی سیستمتعلیق خودرو جهت استفاده در خانوادهی محصولات در کلاس های مختلف خودرو میباشد. این الگوریتم بهگونهای طراحی میشود که پارامترهای طراحی خانواده محصول با تغییر از یک کلاس خودرو به کلاس دیگر خودرو بیشترین اشتراک را با هم داشته باشند. بدینمنظور در ابتدا هندسهی سیستم تعلیق مورد بررسی قرار میگیرد و پارامترهای موثر در هندسهی سیستمتعلیق خودرو جهت استفاده در پلتفرمهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه الگوریتمی جهت طراحی پلتفرمی خودرو بر مبنای روابط ریاضی حاکم بر انواع حرکتهای نوسانی خودرو با اعمال ورودیهای تصادفی جاده به سیستم تعلیق ارایه میگردد. در این الگوریتم نقاط حساس در طراحی هندسهی سیستمتعلیق با رویکرد ایجاد بیشترین اشتراک در پلتفرمهای مختلف خودرو تبیین میگردد. در انتها سیستم تعلیقی برای 5 محصول خودروی تندر90 شامل خودروهای سدان، وانت، هاچ بک، استیشن واگن (مینی ون) و خودروی MPV ارایه میگردد که با حفظ بیشترین اشتراک در کلاسهای مختلف خودرو الزامات مرتبط با آسایش سرنشین را برآورده نماید. مقایسه نتایج بدست آمده از سیستم تعلیق بهینه و تندر90 معمولی بیانگر کارایی این روش میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
بهینه سازی پلتفرمی؛ خانواده محصول؛ هندسه ی سیستم تعلیق | ||
مراجع | ||
[1] Simpson T. W., Siddique Z., J., Roger J., Platform-Based product family development', Springer, 2006. [2] Steven B., Ariel P., The pure characteristics demand mode', Int. Econ. Rev., Vol. 48, No. 4, pp. 1193-1225, 2007. [3] Timothy W. S., Jianxin J., Siddique Z., product platform and product family design-methods and applications, Springer, 2007. [4] Jaeil P., Timothy W. S. ,''Toward an activity-based costing system for product families andproduct platforms in the early stages of development, Int. J. Prod. Res., vol. 46, no. 1. pp. 99-130, 2008. [5] Simpson T.W., Jiao J., Siddique Z., Hölttä-Otto K., Advances in Product Family and Product Platform Design,Methods&Application, pringer, 2014 . [6] Tan H., Jiang P., Yao B., Hui X., Flexible Product Platform Based on Design Parameters' Springer, pp 7-15, 2011. [7] Zhongkai L., Zhihong Ch., Yixiong F., Jinyong Y., An integrated method for flexible platform modular architecture design, Journal of Engineering Design, Vol. 24, No. 1, 2013. [8] Al-Zaher A. , ElMaraghy W., Design Method of Under-body Platform Automotive Framing Systems, Procedia CIRP, Vol. 17, pp. 380-385, 2014. [9] Fallah M.S., Bhat R., Xie W.F., New model and simulation of Macpherson suspension system for ride control applications, Vehicle Syst. Dyn., Vol.47, No. pp. 195–220, 2009. [10] Sandua C., Andersenb E. R., Southward S., Multibody dynamics modeling and system identification of a quarter-car test rig with McPherson strut suspension, Vehicle Syst. Dyn., Vol. 49, No. 1, pp. 153–179, 2011. [11] Hurel J., Nonlinear Two-Dimensional Modeling of a McPherson Suspension for Kinematics and Dynamics Simulation, The 12th IEEE International Workshop on Advanced Motion Control, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina, March 25-27, 2012. [12] Nemeth B., Gaspar P., Set-based analysis of the variable-geometry suspension system, 19th World Congress The International Federation of Automatic Control Cape Town, South Africa. August 24-29, 2014. [13] Kropac O., Mucka P., Be careful when using the International Roughness Index as an indicator of road unevenness, J. Sound Vib., Vol. 287, pp. 989–1003, 2005. [14] Dodds C. J., Robson J. D., ''The description of road surface roughness'', J. Sound Vib, vol. 31, no. 2, pp. 175–183, 1973. [15] Shirahatt A.s, Optimal Design of Passenger Car Suspension for Ride and Road Holding', J. Braz. Soc. Mech. Sci. Eng., Vol. 30, No. 1.2005. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 353 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 658 |