تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,304 |
تعداد مقالات | 15,961 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,314,305 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,073,436 |
ارائه یک طرح حذف بار ترکیبی متمرکز اقتصادی برای خودترمیمی سیستم قدرت | ||
مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز | ||
مقاله 28، دوره 48، شماره 1 - شماره پیاپی 83، خرداد 1397، صفحه 303-314 اصل مقاله (1.63 M) | ||
نویسندگان | ||
حسین محمدزاده شورابه؛ علیرضا صفاریان* ؛ محمود جورابیان | ||
دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشکده مهندسی - گروه برق | ||
چکیده | ||
وقوع خاموشیهای متعدد در سالهای اخیر به یکی از مهمترین مشکلات سیستمهای قدرت تبدیل شده است. این موضوع سبب ارائه طرحهای حذف بار مختلفی شده است. در میان این طرحها، طرحهای حذف بار ترکیبی ولتاژی- فرکانسی عملکرد بهتر و مطمئنتری در برابر حوادث بزرگ و ترکیبی دارند، چراکه در این حوادث معمولاً پایداری ولتاژ و پایداری فرکانس سیستم بهطور همزمان به خطر میافتد. ازسویدیگر، توجیهپذیری اقتصادی یکی از مهمترین معیارهای سنجش کارایی هر طرح صنعتی است. بر این اساس، در این مقاله یک الگوریتم حذف بار متمرکز ترکیبی تطبیقی برای خودترمیمی سیستم قدرت ارائه میگردد که ضمن حفظ پایداری ولتاژ و فرکانس سیستم، هزینههای اقتصادی حذف بار و مقدار توان بار حذفشده را کمینه میکند. در این الگوریتم با محاسبه شاخص پایداری ولتاژ شینها بهصورت برخط و ترکیب آن با قیمت بارها، دو معیار برای ردهبندی و انتخاب بارهای مناسب جهت حذف بار معرفی میگردد. نتایج شبیهسازیهای انجامشده روی شبکه استاندارد 39 شینه New England نشان میدهد که استفاده از الگوریتم پیشنهادی سبب کاهش هزینه اقتصادی حذف بار و بهبود فرکانس ماندگار سیستم و حاشیه پایداری ولتاژ شینها پس از حادثه در مقایسه با روشهای حذف بار پیشین میگردد. | ||
کلیدواژهها | ||
خاموشی سراسری؛ حذف بار متمرکز؛ حذف بار ترکیبی ولتاژی- فرکانسی؛ هزینههای حذف بار؛ شاخص پایداری ولتاژ VSRI | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 504 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,077 |