تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,312 |
تعداد مقالات | 16,121 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,720,695 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,388,208 |
برنامهریزی احتمالی توسعه خطوط انتقال در حضور عدمقطعیت خودروهای برقی متصل به شبکه | ||
مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز | ||
مقاله 38، دوره 47، شماره 3 - شماره پیاپی 81، آذر 1396، صفحه 1251-1264 اصل مقاله (1.42 M) | ||
نویسندگان | ||
سعید نقدیزادگان جهرمی1؛ علیرضا عسکرزاده1؛ امیر عبداللهی* 2 | ||
1دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان - پژوهشکده انرژی | ||
2دانشگاه شهید باهنر - دانشکده فنی مهندسی - بخش مهندسی برق | ||
چکیده | ||
برنامهریزی توسعه خطوط انتقال (TEP) یکی از مسائل مهم، بهخصوص در مواجهه با چالشهای جدید شبکه هوشمند است. تحت محیط شبکه هوشمند، خودروهای برقی متصل به شبکه (V2Gs) که یکی از دستاوردهای این شبکهها میباشند، میتوانند بهصورت یک منبع انرژی قابل حمل عمل کنند و بر مسئله TEP تأثیر بگذارند. در این مقاله، بهمنظور تحقیق درباره تأثیر V2Gها برTEP، یک مدل برنامهریزی احتمالی توسعه خطوط انتقال ایستا در حضور خودروهای برقی (P-TEPV2G) معرفی شده است که تابع هدف P-TEPV2G شامل هزینه سرمایهگذاری خطوط جدید و هزینه ریسک که با محاسبه EENS بهدست میآید، میباشد. بهمنظور مواجهه با عدمقطعیت حضور خودروهای برقی در TEP از روش تحلیل احتمالی مدل چندحالته مارکوف استفاده شده است. با توجه به پیچیدگی، قیدهای فراوان، گسسته بودن و غیرخطی بودن مسئله، از الگوریتم بهبودیافته جستجوی کوکو برای حل مؤثر مسئله استفاده شده است. همچنین، حضور یک بهرهبردار ناوگان خودرو برقی (EV FO)، جهت مدیریت خودروهای برقی، در نظر گرفته شده است. مطالعات انجامشده بر روی شبکه 24 باس IEEE نشان میدهند که حضور خودروهای برقی در مسئله برنامهریزی توسعه خطوط انتقال باعث کاهش هزینه ریسک و به تأخیر انداختن برخی از هزینههای سرمایهگذاری میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
برنامهریزی احتمالی توسعه خطوط انتقال؛ عدمقطعیت؛ مدل چندحالته مارکوف؛ شبکه هوشمند؛ خودرو برقی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,300 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,330 |