تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,487,055 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,214,000 |
مدیریت انرژی پارکینگ هوشمند خودروهای برقی در یک ریزشبکه با در نظر گرفتن اثرات برنامه پاسخگویی بار | ||
مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز | ||
مقاله 10، دوره 47، شماره 2 - شماره پیاپی 80، شهریور 1396، صفحه 455-467 اصل مقاله (919.94 K) | ||
نویسندگان | ||
جمیل جنتی؛ داریوش نظرپور* | ||
دانشگاه ارومیه - دانشکده فنی و مهندسی - گروه مهندسی برق | ||
چکیده | ||
امروزه بهخاطر توسعه منابع تولیدپراکنده در شبکه توزیع و نفوذ استفاده از خودروهای برقی موجب کاهش آلودگیها، انتشار گازهای گلخانهای و استفاده از منابع سوختهای فسیلی شده است. قرارگیری منابع تولید پراکنده و پارکینگ خودروهای برقی بدون برنامهریزی فنی برخی مشکلات اقتصادی برای سرمایهگذار پارکینگ و برخی مشکلات فنی برای بهرهبردار شبکه توزیع را به دنبال خواهد داشت. در این مقاله، مدیریت انرژی برای یک ریزشبکه (پارکینگ هوشمند) که شامل منابع تجدیدپذیر از قبیل توربین بادی و سیستم فتوولتاییک و منابع تولید محلی که شامل میکروتوربین و پیل سوختی میباشد ارائه داده است. در این مقاله، بهرهبرداری بهینه از یک پارکینگ هوشمند که در دو نقش بار و منبع تولید انرژی برای شبکه توزیع ایفای نقش میکند با هدف کاهش هزینههای مربوط به پارکینگ هوشمند صورت گرفته است. برنامه پاسخگویی بار استفادهشده جهت کاهش هزینهها از نوع برنامه پاسخگویی بار زمان استفاده میباشد. آن برنامه با شیفت درصدی بار از بازه پیک به بازه غیرپیک و هموار کردن منحنی بار باعث کاهش هزینهها میشود. تابع هدف شامل کمینه کردن هزینههای بهرهبرداری شبکه بالادستی، منابع تولید محلی و پارکینگ هوشمند و با در نظر گرفتن قیود فنی و فیزیکی این واحدها میباشد. مدل پیشنهادی بهصورت برنامهریزی خطی آمیخته با اعداد صحیح (MIP) مدلسازی شده و با استفاده از نرمافزار بهینهسازی GAMS حل شده است. مدل پیشنهادی روی یک تست سیستم در بخش شبیهسازی موردمطالعه قرار گرفته است و تأثیر مثبت برنامه پاسخگویی بار بهخوبی نشاندهنده کاهش هزینهها میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
برنامه پاسخگویی بار؛ خودروهای برقی؛ پارکینگ هوشمند؛ منابع تولید محلی؛ برنامهریزی خطی آمیخته با اعداد صحیح | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,487 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,973 |