تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,323 |
تعداد مقالات | 16,270 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,953,818 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,624,495 |
بهینهسازی شیب زاویه نشستگاه صندلی تراکتور مسیفرگوسن به روش اجزای محدود | ||
مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز | ||
مقاله 11، دوره 46، شماره 3، آذر 1395، صفحه 109-120 اصل مقاله (1023.71 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
شهره داییجواد1؛ علی ملکی* 2؛ یعقوب طادی بنی3 | ||
1دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم ، دانشگاه شهرکرد، شهرکرد، ایران | ||
2استادیار گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم ، دانشگاه شهرکرد، شهرکرد، ایران | ||
3استادیار گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه شهرکرد، شهرکرد، ایران | ||
چکیده | ||
مجموع فعالیتها که توسط اپراتور بر روی صندلی تراکتور صورت میگیرد، راحتی راننده را تحت تأثیر قرار میدهد بخصوص هنگامی که توزیع فشار بحرانی در قسمت نشستگاه و ناحیه کفلها باشد که در اینصورت پوسچر راننده نقش بسزایی در ایجاد راحتی ایفا میکند. از اینرو پژوهشی جهت مدلسازی و بهینهسازی شیب زاویه نشستگاه صندلی تراکتور مسی فرگوسن به روش اجزای محدود در نرمافزار ABAQUS انجام گرفت و به منظور اعتبارسنجی مدلسازی صندلی، نتایج حاصل با نتایج آزمایشگاهی مورد مقایسه قرار گرفت.در این مدلسازی صندلی تراکتور با پنج زاویه 0، 5، 10، 15 و 20 درجه در چهار شتاب تحریک 5/0، 1، 5/1 و 2 متر بر مجذور ثانیه در بازه فرکانسی 3 تا 66 هرتز به ارتعاش واداشته شد و دادههای شتابهای خروجی در سطوح تماس صندلی و بدن راننده در سه جرم متفاوت مربوط به رانندگان کشاورز ایرانی از نرمافزار اجزای محدود استخراج گردید. نتایج حاصل از جدول تجزیه واریانس میانگینهای اثرات فاکتورهای اصلی و متقابل بر شتاب خروجی نواحی تماسی نشان داد محدوده زوایای 10 تا 15 درجه برای شیب نشستگاه صندلی تراکتور مسیفرگوسن بهینه بوده است ، زیرا این زوایا در تمام نواحی تماسی بدن راننده با صندلی اثر چندانی در ایجاد عدم راحتی نداشتهاند. | ||
کلیدواژهها | ||
مدلسازی صندلی؛ تراکتور؛ روش اجزای محدود؛ ارتعاش؛ زاویه | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,107 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 560 |