تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,489,351 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,216,925 |
بررسی تجربی دنباله یک مدل خودرو با استفاده از داده های حاصل از جریان سنج سیم داغ در جریان ناپایا | ||
مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز | ||
مقاله 4، دوره 46، شماره 3، آذر 1395، صفحه 33-42 اصل مقاله (1.28 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
وحید برزنونی1؛ عبدالامیر بک خوشنویس* 2 | ||
1دانشجوی دکتری،گروه مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران | ||
2دانشیار، گروه مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران | ||
چکیده | ||
در این پژوهش، تغییرات سرعت، و انرژی اغتشاشات در دنباله مدل خودرو پژو 405 در یک جریان ناپایا اندازه گیری و همچنین روند تغییرات ضریب پسا با افزایش سرعت خودرو (سرعت جریان ورودی) بررسی شده است. به منظور شبیه سازی جریان سیال از تونل باد مدار باز و دمشی استفاده شده است که حداکثر اغتشاشات اسمی و سرعت برای این دستگاه به ترتیب 0.1 % و m/s 30 می باشد. افزایش سرعت به طور پیوسته و توسط یک دستگاه اینورتر که سبب تغییر در سرعت دورانی الکترو موتور تونل باد میشود، صورت گرفته است. نتایج نشان دهنده سه رژیم متفاوت در پروفیل سرعت در دنباله مدل و در فواصل نزدیک به مدل است و با افزایش فاصله از مدل با زیاد شدن سرعت در دنباله سه رژیم مذکور به یکدیگر نزدیک می شوند. میزان انرژی اغتشاشی جریان در دنباله با افزایش ارتفاع در فواصل نزدیک به مدل افزایش می یابد. ضریب پسای خودرو نیز ابتدا یک روند کاهشی و سپس افزایش می یابد. | ||
کلیدواژهها | ||
جریان ناپایا؛ مدل خودرو؛ ضریب پسا؛ شدت اغتشاشات؛ جریان سنج سیم داغ | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,104 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 728 |