تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,489,829 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,217,409 |
بررسی پاسخگویی شبکه توزیع هوشمند به عملکرد خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه | ||
مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز | ||
مقاله 2، دوره 47، شماره 1 - شماره پیاپی 79، خرداد 1396، صفحه 11-20 اصل مقاله (1.09 M) | ||
نویسندگان | ||
جمشید آقایی* 1؛ سیداحسان باقری2؛ سجاد شفیعی2؛ طاهر نیکنام1؛ سیدمحسن باقری3 | ||
1دانشگاه صنعتی شیراز - دانشکده مهندسی برق و الکترونیک | ||
2دانشگاه فنی و حرفهای امام رضا (ع) - دانشکده مهندسی برق | ||
3دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج - دانشکده مهندسی برق | ||
چکیده | ||
در این مقاله یک مدل جامع و دقیق برای بررسی تأثیر خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه بر روی شبکه توزیع مسکونی ارائه شده است. بهمنظور ارزیابی تأثیر این خودروها بر روی شبکه توزیع، مشخصات آنها بهصورت دقیق مدل شده است. این مشخصات شامل ظرفیت باتری، مشخصه حالت شارژ و مقدار انرژی موردنیاز برای شارژ باتری است. بهمنظور ارزیابی و بررسی تأثیر نرخ رشد سطح نفوذ خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه بر روی شبکه توزیع، مدل ارائهشده بر روی یک سیستم 33 باسه اعمال شده است. نتایج نشان میدهد، که بهعلت افزایش سطح نفوذ این خودروها مقدار بیشینه بار، تلفات و نسبت بیشینه به متوسط بار افزایش مییابد. بنابراین بهمنظور کاهش مقدار بیشینه بار، تلفات و نسبت بیشینه به متوسط بار برنامههای پاسخگویی بار ارائه شده است. برای اجرای برنامههای پاسخگویی بار، برنامه زمان استفاده در نظر گرفته شده است. نتایج نشان میدهد که برنامههای پاسخگوی بار باعث کاهش مقدار پیکبار، تلفات و نسبت پیکبار به متوسط بار میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
خودروی الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه؛ برنامه پاسخگویی بار؛ قیمت زمان استفاده؛ تلفات شبکه؛ نسبت پیکبار به متوسط بار | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,216 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,444 |