تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,489,623 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,217,146 |
The Need for the Dualist View to Combat Extremism: How the Dualist View Can Combat Extremis? | ||
مجله پژوهش های فلسفی | ||
مقاله 2، دوره 9، شماره 17، اسفند 1394، صفحه 23-52 اصل مقاله (618.23 K) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی- پژوهشی | ||
نویسنده | ||
الیستایر جی. سینکلر* | ||
دکترای فلسفه، مرکز تحقیقات ثنویتگرایی، گلاسکو. انگلستان. | ||
چکیده | ||
این مقاله میگوید که ما هرگز از شر ذهنیت افراطگرایی رها نخواهیم شد؛ مگر اینکه دیدگاه دوگانه انگارانه غالب و به عنوان بخشی از نظام آموزشی تعلیم داده شود. دیدگاه دوگانه انگارانه دو طرف یک استدلال را در نظر میگیرد؛ در حالیکه دیدگاه افراطگرایانه صراحتاً یک طرف قضیه را در نظر میگیرد؛ بیآنکه شایستگیهای دیدگاه مقابل را لحاظ کند. شایستگیهای دیدگاه دوگانه انگارانه را میتوان در مدارس تعلیم داد به طوری که هرکس یاد میگیرد که نه تنها ذهنیت رفتار افراد دیگر، بلکه تفکر آنها راجع به امور را نیز بشناسد. دیدگاه دوگانه انگارانه دیدگاهی انعطافپذیر است که فرایندهای آزمون و خطای ما در زندگی را نیز در بر میگیرد. این دیدگاه نقطه مقابل دیدگاه یگانه انگاری است که با تمرکز بر یک دیدگاه، سایر دیدگاهها را حذف میکند. دیدگاه افراطگرایی معمولاً یگانه انگارانه بوده و نسبت به سایر دیدگاههای مختلف و متعارضِ دیگر تساهل روا نمیدارد. مقالۀ حاضر خطوط کلی دامنه دو شیوه تفکر یگانه انگاری و دوگانه انکاری را ترسیم میکند و چنین نتیجه میگیرد که شکل نظاممند دوگانه انگاری میتواند راه میانهای بین افراطگریهای تفکر جزمی و شکاکانه باشد. تنها از طریق مطالعات دوگانه انگارانه است که میتوان دیدگاه دوگانه انگارانه را آنگونه که در اینجا مطرح کردهام بسط داد. | ||
کلیدواژهها | ||
افراطگرایی؛ رفتار؛ راه میانه؛ دوگانه انگاری و فلسفه | ||
مراجع | ||
Addison, J. (1711), “The Spectator”, nos. 122, 117, (London: J. M. Dent, 1909)
Aristotle, (1987), Nicomachean Ethics, London: Penguin Books.
Descartes, R. (1641), Meditations on First Philosophy, trans. J. Cottingham, (Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1986)
Dickens, C. (1854), Hard Times, (New York: New American Library, 1961)
Gibbon, E. (1776), The History of the Decline and Fall of the Roman Empire, (London: Allen Lane, 1994)
Gibbons, M., et al, (1994), The New Production of Knowledge, (London: Sage)
Graves, R. In Broken Images, A poem widely available online.
Hazlitt, W. (1824) ‘On People With One Idea’, Table Talk, (London: J. M. Dent, 1908), Essay VII.
Hobbes, T. (1631), The Leviathan, (London: Penguin Books, 1985)
Hofstadter D. and Dennett D. (1982), Mind’s I, (London: Penguin Books)
James, W. (1897), The Will to Believe, (New York: Dover Publications, 1956)
Nietzsche, F., (1883-5), Also Sprach Zarathustra, (Thus Spoke Zarathustra – London: Penguin Books, 1967)
Plutarch, Moralia, Vol. One, III ‘On Listening to Lectures’, (Loeb ed., London: William Heinemann Ltd., 1927)
Popper, K. (1945), The Open Society and its Enemies, (London: RKP, 1969)
Reid, T. (1785), Essays on the Intellectual Powers of Man, in The Works of Thomas Reid, ed. Sir W. Hamilton, (Edinburgh: James Thin, 1895)
Scott, Sir W. (1826), Woodstock, or The Cavalier, (Edinburgh: T.Nelson, 1926)
Shannon C. E. and Weaver W. (1949), The Mathematical Theory of Communication, (Urbana: The University of Illinois Press, 1964)
Sinclair, A. J. (2008), What is Philosophy? (Edinburgh: Dunedin Academic Press)
Sinclair, A. J. (2010), “The Role of Dualist Thinking in Management” Seventh International Philosophy of Management Conference, at St. Anne’s College, Oxford, 2013), Punish the Person, not the Crime! Proposing a Social Treatment System to Punish Lawbreakers, (Amazon Kindle, 2013)
Sinclair, A. J. (2014), Posterity—An Eighteenth Century Answer to God and Religion, reprinted in American Papers on Humanism and Religion, (Almostic Publications, 2014)
Turing, A. M. (1950), “Computing Machinery and Intelligence,” Mind. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,804 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,735 |