تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,035 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,538,180 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,242,016 |
بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر ابراز وجود، خودکارآمدی و سلامت روانی دانشآموزان | ||
فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | ||
مقاله 9، دوره 3، شماره 11، آبان 1387، صفحه 19-36 اصل مقاله (230.89 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
منصور بیرامی | ||
عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز | ||
چکیده | ||
براساس پژوهش، هوش هیجانی، توانایی فرد را در مقابله با استرسها و اقتضاهای محیطی افزایش میدهد (بار- اون، 1997). در این پژوهش به روش نیمه آزمایشی همراه با گروه کنترل، به تعداد 20 نفر از دانشآموزان دارای معدل تحصیلی پایینتر از 12، طی 10 جلسه مهارتهای هوش هیجانی آموزش داده شد. با استفاده از پرسشنامههای ASRI، خودکارآمدی شرز و GHQ به صورت پیشآزمون، پسآزمون و پیگیری تأثیر آموزش هوش هیجانی بر قدرت ابراز وجود، خودکارآمدی و سلامت عمومی دانشآموزان بررسی شد نتایج بیانگر تاثیر معنیدار این آموزشها بر متغیرهای وابسته بود. | ||
کلیدواژهها | ||
هوش هیجانی؛ ابراز وجود؛ خودکارآمدی؛ سلامت روانی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,233 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 688 |