تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,298 |
تعداد مقالات | 15,883 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,116,572 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 14,887,922 |
رابطه بین مدیریت دانش و خودکارآمدی در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه تبریز | ||
فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | ||
مقاله 10، دوره 10، شماره 37، اردیبهشت 1394، صفحه 185-209 اصل مقاله (284.62 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
یعقوب بدری آذرین1؛ یاشار نجاتی* 2 | ||
1دانشگاه تبریز | ||
2دانشگاه بین المللی پردیس ارس | ||
چکیده | ||
هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه بین مدیریت دانش و خودکارآمدی در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه تبریز بود. این تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این تحقیق، کلیه دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه تبریز بود که تعداد آن 424 نفر است؛ در این راستا 203 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از پرسشنامههای مدیریت دانش و خودکارآمدی استفاده شد. دادهها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین مدیریت دانش و خودکارآمدی رابطه مثبت معنیدار وجود دارد. همچنین، مولفههای تشخیص، تحصیل، تسهیم، بهکارگیری و نگهداری دانش با خودکار آمدی رابطه مثبت و معنیدار داشته، ولی بین بعد توسعه دانش با خودکارآمدی رابطه وجود ندارد. در نتیجه، نتایج پژوهش نشان داد که مولفههای تشخیص، تسهیم و نگهداری دانش قادرند خودکارآمدی را پیشبینی کنند.. | ||
کلیدواژهها | ||
مدیریت دانش؛ تشخیص دانش؛ تحصیل دانش؛ تسهیم دانش؛ بهکارگیری دانش؛ نگهداری دانش؛ خودکارآمدی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,694 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 995 |