تعداد نشریات | 43 |
تعداد شمارهها | 1,266 |
تعداد مقالات | 15,612 |
تعداد مشاهده مقاله | 51,613,084 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 14,542,068 |
رابطه «همخوانی/ناهمخوانی سبکهای تفکر دانشجو- استاد» با پیشرفت تحصیلی | ||
فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | ||
مقاله 5، دوره 9، شماره 35، آبان 1393، صفحه 67-79 اصل مقاله (217.9 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مهسا رحمانیان؛ ایمان اله بیگدلی* ؛ سیاوش طالع پسند | ||
دانشگاه سمنان | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه همخوانی/ ناهمخوانی سبکهای تفکر دانشجو- استاد با پیشرفت تحصیلی انجام شد. در این راستا 150 نفر از دانشجویان (93 دختر و 57 پسر) و 30 نفر از استادان (27 مرد و 3 زن) دانشگاه سمنان بهروش طبقهای تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها، پرسشنامه سبکهای تفکر استرنبرگ و واگنر (1992) و پرسشنامه سبکهای تفکر در تدریس گریگورنکو و استرنبرگ (1993) به کار برده شد. دادهها بهکمک ضریب همبستگی و روش تحلیل رگرسیون تحلیل شدند. تحلیل دادهها نشان داد که ناهمخوانی سبکهای تفکر دانشجو- استاد در بعد محافظهکارانه و قانونگذار، پیشرفت تحصیلی دانشجویان را بهطور معنادار پیشبینی نمود. مبتنی بر این نتایج میتوان بیان داشت که ارزیابی همزمان متغیرهای درون فردی (سبکهای تفکر) دانشجویان و استادان دربردارنده اطلاعات مهمی برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی است. | ||
کلیدواژهها | ||
سبکهای تفکر؛ همخوانی/ ناهمخوانی؛ پیشرفت تحصیلی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,086 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 503 |