تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,035 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,538,129 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,241,984 |
بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی در تعامل با سبکهای یادگیری بر رشد مهارت-های اجتماعی دانش آموزان دختر پایه اول دبیرستان | ||
فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | ||
مقاله 1، دوره 9، شماره 35، آبان 1393، صفحه 1-18 اصل مقاله (237.77 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
یوسف ادیب1؛ ملیحه صفرعلی زاده* 2 | ||
1دانشگاه تبریز | ||
2دانشگاه ارومیه | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر، با هدف بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی در تعامل با سبکهای یادگیری بر رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دختر پایه اول دبیرستان انجام گرفت. این تحقیق از نوع نیمه آزمایشی یا پیشآزمون و پسآزمون گروه کنترل بود. در راستای هدف پژوهش، از جامعه دانشآموزان دختر پایه اول دبیرستانهای شهرستان ارومیه دادند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای، تعداد 124 نفر انتخاب و در 4 گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شدند. برای اندازهگیری متغیرها میزان از پرسشنامه مهارتهای اجتماعی گرشام و الیوت و آزمون گروهی اشکال نهفته ویتکن استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از تحلیل کواریانس دو راهه، نشان داد که یادگیری مشارکتی در تعامل با سبکهای شناختی بر نمرات مهارتهای اجتماعی تأثیری در یادگیری وابسته به زمینه روش مشارکتی نسبت ندارد هر چند که در شرایط به روش سنتی تأثیر بیشتری بر رشد مهارتهای اجتماعی دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری مشارکتی؛ مهارتهای اجتماعی و سبک-های یادگیری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,629 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,066 |