تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,489,813 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,217,403 |
رابطه یادگیری خودنظم داده شده و خودکارآمدی با پیشرفت ریاضی | ||
فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | ||
مقاله 1، دوره 9، شماره 34، مرداد 1393، صفحه 1-14 اصل مقاله (221.41 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
هاجر اندرخور؛ ایمان الله بیگدلی* ؛ سیاوش طالع پسند | ||
دانشگاه سمنان | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه یادگیری خودنظم داده شده و خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی ریاضی انجام شد. از اینرو، 202 نفر از دانشآموزان دختر سال اول دبیرستانهای شهر سمنان بهروش تصادفی خوشهای انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها، پرسشنامه راهبردهای -انگیزشی برای یادگیری (پنتریچ و همکاران، 1991) بهکار برده شد. دادههای بهدست آمده با کمک ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون تحلیل شدند. نتایج نشان داد که خودکارآمدی و نظمدهی به تلاش (راهبرد مدیریت منابع)، قادر است پیشرفت تحصیلی ریاضی را بهطور معنادار پیشبینی کند. در نتیجه ارزیابی همزمان یادگیری خودنظم داده شده و خودکارآمدی دربردارنده اطلاعات مهمی برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی ریاضی است. تلویحات نظری یافتهها مورد بحث قرار گرفت. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری خودنظم داده شده؛ خودکارآمدی؛ پیشرفت تحصیلی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,140 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 728 |