
تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,341 |
تعداد مقالات | 16,475 |
تعداد مشاهده مقاله | 53,515,834 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 16,030,414 |
معنا، اصول و روش تعامل، از منظر مدرسین تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی رویکرد مفهومسازی بنیادی | ||
ذهن، حرکت و رفتار | ||
دوره 3، شماره 2، اسفند 1403 اصل مقاله (1.27 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/mmbj.2025.59671.1068 | ||
نویسندگان | ||
مسعود خنجرخانی* 1؛ سهراب یزدانی2؛ رسول رضایی3 | ||
1علوم تربیتی. دانشگاه سیستان و بلوچستان. زاهدان.ایران(مامور در دانشگاه زنجان) | ||
2تربیت بدنی. دانشگاه فرهنگیان تبریز. تبریز. ایران | ||
3علوم تربیتی. دانشگاه فرهنگیان تبریز. تبریز. ایران | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش استخراج معنای تعامل در جو آموزش عالی با استناد به دیدگاه اساتید تربیت بدنی است. روش پژوهش، نظریه بنیادی مبتنی بر رویکرد استقرایی است. منبع جمعآوری دادهها، مصاحبه با اساتید تربیت بدنی دانشگاههای آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی میباشد. ازآنجاییکه روش پژوهش بنیادی است، تعداد نمونه، منوط به اشباع نظری می باشد؛ پژوهش بعد از کدگذاری و تعیین درونمایهها، در مصاحبه بیست و هشتم به اشباع نظری رسید. بعد از مبانی نظری و در فرایند تحلیل دادهها، ابتدا کدگذاری، بعد یافتن وجوه مشترک ایدهها و سرانجام استنتاج درونمایههای اصلی و فرعی و در نهایت جمعبندی صورت گرفت. 1) برای معنای تعامل درون مایه (تم) اصلی عاملیت استنتاج شد2 ) برای وجه ممتاز و ویژگی مهم تعامل، فهم متقابل و پذیرش غیر انتخاب شد 3 ) برای کنش های مربی متربی" ارتباط افقی" و در نهایت، تجربه زیسته حرفه ای" بعنوان تم اصلی، در مقبولیت مبانی فکری اساتید در باب تعامل، استنتاج شد. کلمات کلیدی: تعامل، آموزش عالی، مفهوم سازی بنیادی، اساتید | ||
کلیدواژهها | ||
کلمات کلیدی: تعامل؛ آموزش عالی؛ مفهوم سازی بنیادی؛ اساتید | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 18 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 11 |