تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,312 |
تعداد مقالات | 16,112 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,717,632 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,383,038 |
شناسایی و اولویت بندی روشهای بهسازی عملکرد معلمان ابتدایی برای ارائه آموزش الکترونیکی در شرایط کووید-19 | ||
برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 دی 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/cipj.2024.58978.1102 | ||
نویسندگان | ||
کیومرث تقی پور* 1؛ فیروز محمودی2؛ عفت غریب خواجه2 | ||
1هیات علمی | ||
2دانشگاه تبریز | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف شناسایی و اولویت بندی روشهای بهسازی عملکرد معلمان ابتدایی برای ارائه آموزش الکترونیکی در شرایط کرونایی انجام گرفت. تحقیق حاضر از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمام معلمان مقطع ابتدایی در نواحی پنجگانه شهر تبریز در سالتحصیلی 1400-1401 بودند که با استفاده از جدول مورگان و به صورت روش نمونه گیری تصادفی- طبقه ای تعداد 373 نفر انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته جهت گردآوری داده استفاده شد. روایی محتوایی ابزار توسط متخصصان تایید شد و آلفای کرونباخ بدست آمده برای هر یک از مولفه های پرسشنامه بین 0.78 تا 0.88 بدست آمد. از آزمون t تک نمونه ای و آزمون رتبه بندی فریدمن برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج رتبه بندی نشان داد معلمان ابتدایی نواحی پنجگانه شهر تبریز برای ارائه آموزش الکترونیکی در شرایط کرونایی از بین روشهای بهسازی عملکرد؛ از یادگیری از طریق شبکه های اجتماعی بیشتر استفاده کردند، مربیگری، یادگیری از طریق مطالعه منابع انتشاراتی، شرکت در دوره آموزشی، منتورینگ، اقدام پژوهشی، و مشارکت در فعالیت های تیمی به ترتیب در اولویت بعدی قرار داشتند. | ||
کلیدواژهها | ||
بهسازی عملکرد؛ آموزش الکترونیکی؛ آموزش ابتدایی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 18 |