تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,490,007 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,217,510 |
آسیب شناسی آموزش دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی (مطالعه موردی: دانشگاه علوم انتظامی) | ||
برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور | ||
مقاله 4، دوره 3، شماره 2 - شماره پیاپی 10، شهریور 1403، صفحه 50-65 اصل مقاله (960.68 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/cipj.2024.62720.1141 | ||
نویسندگان | ||
روح الله سالار1؛ حجت جعفری نژاد2؛ هادی جعفری نژاد* 3 | ||
1استادیاردانشگاه علوم انتظامی | ||
2دانشجوی مدیریت اموزشی دانشگاه علوم انتظامی | ||
3دانشگاه علوم انتظامی | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش آسیب شناسی آموزش دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه علوم انتظامی است . روش پژوهش : به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ ماهیت و شیوه اجرا، از نوع پژوهشهای کیفی و از موع تحلیل تم است. جامعه آماری در پژوهش حاضر کلیه اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه علوم انتظامی امین بودند که تعداد 16 نفر به روش نمونه گیری هدفمند که با لحاظ کردن شرط اشباع نظری به عنوان نمونه انتخاب شدند. جمع آوری داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام گرفت که روایی آن به صورت صوری و پایایی آن از طریق بازبینی مجدد توسط جامعه آماری انجام شد روش تجزیه و تحلیل دادهها با تکنیک تحلیل مضمون و با استفاده از نرم افزار مکسکیودا در قالب مضامین پایه،سازمان دهنده و فراگیر انجام شد. یافتهها: یافتههای پژوهش نشان میدهد که در کدگذاری به عمل آمده که در 3 مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی اجرا شد، تعداد 62 مضامین پایه، 12 مضامین سازمان دهنده و 3 مضامین فراگیر(عدم توجه به سطوح اهداف آموزش، ضعف آموزش و ضعف توانمندسازی)، به عنوان آسیب های آموزش دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی از منظر مشارکت کنندگان شناسایی شدند. نتیجهگیری: با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که تمامی این مضامین همراه با مولفه ها و شاخص های به دست آمده در ارتباطی متقابل با هم قرار دارند و هرکدام می تواند بعنوان آسیب های جدی و تاثیر گذار بر روند آموزش رشته مدیریت آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آسیب شناسی؛ آموزش؛ مدیریت آموزشی؛ دانشگاه علوم انتظامی امین | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 161 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 53 |