تعداد نشریات | 43 |
تعداد شمارهها | 1,262 |
تعداد مقالات | 15,535 |
تعداد مشاهده مقاله | 51,553,406 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 14,493,541 |
طراحی فیلتر کالمن توسعه یافته مقاوم هایبرید با عملکرد بالا جهت کاربرد در حضور ناهمترازی های بزرگ | ||
مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز | ||
مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 04 دی 1402 | ||
نوع مقاله: علمی-پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/tjee.2023.57843.4683 | ||
نویسندگان | ||
فاطمه راحمی1؛ محمدجواد خسروجردی* 2؛ احمد اکبری الوانق3؛ سعید عبادالهی4 | ||
1دانشگاه صنعتی سهند | ||
2عضو هیات علمی/ دانشگاه صنعتی سهند | ||
3عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند، گروه کنترل دانشکده مهندسی برق | ||
4دانشگاه علم و صنعت ایران | ||
چکیده | ||
درتعدادی از کاربردهای عملی مخصوصا در کاربردهای نظامی، سیستم ناوبری اینرسی (INS) بایستی دقت زیادی در زمان کوتاهی داشته باشد. جهت تحقق همترازی، فیلتر های تخمینگر بازگشتی و در موارد غیرخطی از فیلتر کالمن تعمیم یافته (EKF) استفاده می شود. دینامیک سیستم های واقعی عموما پیوسته و اندازه گیریهای سنسورها گسسته انجام می شود.بنابراین، استفاده از یک فیلتر هایبرید اجتناب ناپذیر است. علاوه براین، یک فیلتر مقاوم قابلیت اطمینان سیستم را بطرز قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. در این مقاله، ابتدا یک فیلتر کالمن تعمیم یافته هیبریدی(HEKF) ارایه می شود و در ادامه نوع ارتقایافته آن تحت عنوان فیلتر کالمن تعمیم یافته مقاوم هیبریدی (HREKF) نیز ارایه می شود. با اجرای الگوریتمهای ارایه شده روی داده های واقعی، نشان داده می شود که سرعت همگرایی مخصوصا در راستای یاو افزایش قابل ملاحظه ای پیدا می کند. سرانجام، با استفاده از یک رویکرد سیستم ضربه ای، یک اثبات پایداری جدید برای الگوریتمهای ارایه شده ارایه می شود که کراندار بودن خطای تخمین را تضمین می کند. | ||
کلیدواژهها | ||
تخمین؛ فیلتر کالمن توسعه یافته هیبریدی؛ فیلتر کالمن توسعه یافته مقاوم هیبریدی؛ ناهمترازیهای بزرگ | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 130 |