تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,047 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,589,902 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,269,106 |
بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی دانشجویان علوم پایه و علوم انسانی مراکز تربیت معلم | ||
زبان و ادب فارسی (نشریه سابق دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز) | ||
مقاله 4، دوره 45، شماره 183 - 184، آبان 1381، صفحه 101-126 اصل مقاله (496.13 K) | ||
چکیده | ||
.افراد مورد مطالعه 329 دختر و 168 پسر از رشتههای علوم پایه و علوم انسانی مراکز تربیت معلماند که با روشهای نمونهگیری تصادفی طبقهای و تصادفی خوشهای انتخاب شدهاند.جمعآوری اطلاعات از طریق دو پرسشنامه اطلاعات فردی و تحصیلی و فرم کوتاه عزت نفس کوپر اسمیت که شامل 35 سئوال است صورت گرفت. نتایج به دست آمده،نشان میدهد که بین عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مراکز تربیت معلم رابطه معناداری وجود دارد.بدین معنا که حداقل با 99 درصد اطمینان میتوان قضاوت کرد که بین نمره عزت نفس و نمره پیشرفت تحصیلی دانشجویان مراکز تربیت معلم یک رابطه واقعی و معتبر وجود دارد.هرچه نمره عزت نفس دانشجویان بالاتر است انتظار میرود که پیشرفت تحصیلی آنان نیز بیشتر باشد. میان عزت نفس دانشجویان دختر و پسر مراکز تربیت معلم تفاوت معناداری مشاهده نشد؛در حالی که بین پیشرفت تحصیلی دانشجویان دختر و پسر مراکز تربیت معلم تفاوت،معنیدار است... | ||
کلیدواژهها | ||
عزت نفس؛ تربیت معلم؛ پیشرفت تحصیلی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,910 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,002 |