تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,489,717 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,217,367 |
پاسخ دینامیکی تیر عرضی بدنه شناور تحت اثر اسلمینگ توسط تئوری کلاسیک واگنر | ||
نشریه مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه تبریز | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 آذر 1402 | ||
نوع مقاله: مقاله کامل پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/ceej.2023.56388.2256 | ||
نویسندگان | ||
حسن جعفریان1؛ محمد علی لطف الهی یقین2؛ علیرضا مجتهدی* 3 | ||
1دانشگاه تبریز، دانشده مهندسی عمران | ||
2عضو هیئت علمی دنشگاه تبریز | ||
3دانشگاه تبریز - دانشکده مهندسی عمران | ||
چکیده | ||
نیروهای ضربهای هیدرودینامیکی امواج باعث ایجاد ارتعاشهای خمشی در شناور میگردد که در این تحقیق به بررسی پاسخ تحلیلی رفتار هیدروالاستیک شناورهای دریایی پرداخته شده است. بدین منظور نیروی ایجاد شده توسط اسلمینگ بر بدنه دو بعدی شناورها با روش تحلیلی مورد مطالعه قرار گرفته است. در این بررسی بر ارزیابی نیروی اسلمینگ در اثر توزیع فشار آن بر روی بدنه شناور تمرکز شده و همچنین مساله دو بعدی اسلمینگ بر اساس مطالعه پارامتریک مورد بررسی قرار گرفته است. پاسخ شناورها زیر بار اسلمینگ با مطالعه تحلیلی یک تیر اویلر-برنولی به عنوان مقطع زیرین یک شناور و همچنین جرمافزوده اثرات اندرکنش سازه و سیال و نیروی اسلمینگ نیز توسط تابع پتانسیل سرعت در نظر گرفته شده است. مساله از طریق حل بسط سری چندجملهای متعامد به صورت تحلیلی بیان میشود. تأثیر سرعت عبور نیز بررسی شده که پاسخ تغییرشکل در حالت با تأثیر جرم افزوده نمودار بیشینه پاسخ بیشتری داشته و با شیب یکنواخت تری افزایش پیدا می کند. همچنین نمودار لنگر خمشی نیز بیشینه پاسخ بیشتری داشته و با شیب یکنواختتری افزایش پیدا می کند. با افزایش سرعت، میزان تأثیر گذاری جرم افزوده بر روی پاسخهای سازه بیشتر میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
روش تحلیلی؛ پاسخ دینامیکی؛ سازه شناور؛ جرمافزوده؛ نیروی امواج دریا (اسلمینگ) | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 179 |