- اسمعیلی سنگری، حسین و عمرانی، بهروز .(1387). تاریخ و معماری بازار تبریز، دفتر پژوهشهای فرهنگی، تهران: انتشارات سمت.
- بیگدلی، آتوسا و دل زنده قانع، فاطمه. (1395). تحلیل نقش بازار در توسعه گردشگری شهر رشت، کنگره بینالمللی معماری، گردشگری و توریسم، 22 اسفندماه 1395، دبی، صص 46-47.
- پاپلی یزدی، محمد حسین و سقایی، مهدی .(1390). گردشگری (ماهیت و مفاهیم)، چاپ پنجم، تهران: سمت.
- تولایی، سیمین .(1386). مروری بر صنعت گردشگری، تهران: انتشارات دانشگاه تربیت معلم.
- تیموری، راضیه، کرمی، فریبا و صفدری مولان، امین .(1393). عوامل مؤثر بر گردشگری مکانهای تاریخی شهری نمونه موردی: بازار تاریخی کلانشهر تبریز، گردشگری شهری، 1393، دوره 1 ، شماره 1 (زمستان)، صص 78 -63.
- حبیبی، سیدمحسن .(1375). از شار تا شهر، تحلیلی تاریخی از مفهوم شهر و سیمای کالبدی آن، تهران: دانشگاه تهران.
- حبیبی، سید محسن و مقصودی، ملیحه .(1388). مرمت شهری، تعاریف، نظریه ها، تجارب، منشورها و قطعنامه های جهانی، روشها واقدامات شهری، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- رضازاد، مجید. (۱۳۸0). تاریخ تبریز از دوران باستان تا برآمدن مغولان، تبریز: انتشارات اختر.
- سلطان زاده، حسین (1380). بازارهای ایرانی، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
- ضرغام بروجنی، حمید .(1389). راهکارهای توسعه جهانگردی در جمهوری اسلامی ایران، نخستین همایش جهانگردی و جمهوری اسلامی ایران، کیش، اسفندماه، جلد1.
- محسنی، رضاعلی .(1388). گردشگری پایدار در ایران، کارکردها، چالش ها و راهکارها، فضای جغرافیایی، 1388، دوره 9، شماره 28 (زمستان)، صص 171- 149.
- مرصوصی، نفیسه و باقرخانی، محمد .(1390). تحلیل کارکردهای اقتصادی بازار تبریز و حوزه نفوذ آن، فصلنامه پژوهشهای جغرافیای انسانی، دوره 43، شماره 75 (بهار)، صص 152-133.
- موحد، علی .(1385). گردشگری شهری، اهواز: دانشگاه شهید چمران اهواز.
- مینورسکی، ولادیمیر .(1337). تاریخ تبریز، ترجمه عبدالعلی کارنگ، تهران: انتشارات کتابفروشی تهران.
- John M. Piotrowski; Rabah Arezki and Cherif, Reda. (2009), Tourism Specialization and Economic Development: Evidence from the UNESCO World Heritage List, International Monetary Fund, August 1, 2009, pp.1-24.
- Bochany, M.H. (2003), City Historical Branch Revival, Tabriz Sahebolamr Experience Set, Municipalities Month Letter, 57 Number, Country Municipalities Organization, pp.72-78.
- Frey, S. B., & Steiner, L. (2011), World Heritage List: Does it Make Sense. International Journal of Cultural Policy, Vol.17, No. 5, pp.555-573.
- Huang, Chia-Hui & Tsaur, Jen-Ruey & Yang, Chih-Hai, Elsevier, (2012), Does world heritage list really induce more tourists? Evidence from Macau, Tourism Management, Vol. 33, No.6, pp. 1450-1457.
- Kargar, B. (2007), Urban development and tourism in Iran (from concept to approach), Armed Geographical Organization Publication, Tehran: Tehran University.
- Keller, K. L. (1993), Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity, Journal of Marketing, Vol. 58, Issue. 1, pp.1-22.
- Kertsetter, Deborah L., Confer John J & Graefe, Alan R. (2001), An Exploration of the Specialization Concept within the Context of Heritage Tourism, Journal of Travel Research, Vol. 39, Issue. 3, pp. 267-274.
- Lapidoth, Ayda. (1993), Explaining the Level of Tourism in Islamic Countries, Tehran: Qomes Publication.
- Low, Christopher M. (1992), Urban Tourism and its Contribution to Economic Regeneration, Urban studies, Vol. 29, pp.599-618.
- Marcotte and Pascale, & Bourdeau, Laurent. (2006), Tourists Knowledge of the UNESCO Designation of World Heritage Sites: The Case of Visitors to Quebec City, International Journal of Arts Management, Vol.8, No.2, pp.4-13.
- Richards, G. (1996), Cultural Tourism in Europe. Wallingford: CAB International.
- Robinson, Kristina. (2015), A study of factors influencing Norwegian tourist’s intention to visit, pp.98.101.
- Shen, Suyan, Schüttemeyer, Anke and Braun, Boris. (2009), VISITORS Intention to Visit Worldcultural Heritage Sites: An Emperical Study of Suzhou, China, Journal of Travel & Tourism Marketing, Vol. 26, Issue. 7, pp.722-734.
- Shimp, Terence A and Andrews, J. Craig (2010), Promotion and Supplemental Aspects of Integrated Marketing Communications, Mason, OH: South Western Cengage Learning.
- Timothy, Dallen J., & Boyd, Stephen.W. (2003), Heritage Tourism, Harlow: Prentice Hall.
- Tucker, Hazel & Emge, Andus. (2010), Managing a World Heritage Site: The case of Cappadocia, International Journal of Tourism and Hospitality Research, Vol. 21, Issue 1, pp.41-54.
- Yang Chih-Hai, Lin, Hui-Lin and Han, Chia-Chun. (2010), Analysis of International Tourist Arrivals in China: The Role of World Heritage Sites, Tourism Management, 31, Issue 6, pp. 827-837.
|