تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,489,341 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,216,919 |
بررسی اثربخشی آموزش از طریق سیستم واقعیت افزوده بر عمکلرد تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان | ||
جامعه شناسی سبک زندگی | ||
دوره 8، شماره 19، شهریور 1401، صفحه 1-18 اصل مقاله (465.71 K) | ||
نویسندگان | ||
علی بهجومنش* 1؛ سحر محمدی2 | ||
1آموزگار | ||
2گروه آموزشی علوم تربیتی،دانشکده ادبیات،دانشگاه آزاد اسلامی ،کرمانشاه،ایران | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش از طریق سیستم واقعیت افزوده بر عمکلرد تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان انجام شد. جامعه آماری این پژوهش، تمامی دانش آموزان پسر مقطع سوم ابتدایی شهرستان قصر شیرین بود. روش نمونه گیری به صورت نمونه گیری در دسترس و از بین دانش آموزان مقطع سوم دو کلاس در دبستان ادب شهرستان قصر شیرین تعداد 30 نفر در دو گروه 15 نفری کنترل و آزمایش تقسیم بندی شدند. سپس پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی (CASES) و عملکرد تحصیلی فام و تیلور (1999) در گروه ها توزیع گردید. جلسات آموزش از طریق سیستم واقعیت افزوده نیز برای گروه آزمایش برگزار گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیره و چند متغیره و نرم افزار SPSS نسخه 24 استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش از طریق سیستم واقیعت افزوده بر خودکارآمدی تحصیلی تأثیر دارد. همچنین آموزش از طریق سیستم واقیعت افزوده بر عملکرد تحصیلی تأثیر دارد. | ||
کلیدواژهها | ||
خودکارآمدی تحصیلی؛ عملکرد تحصیلی؛ آموزش از طریق سیستم واقعیت افزوده | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 474 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 320 |