تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,487,235 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,214,090 |
مدل سازی تحول انگاره ارتباطات بازاریابی یکپارچه در صنعت خودروسازی ایران، | ||
نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی | ||
مقاله 8، دوره 6، شماره 1 - شماره پیاپی 21، فروردین 1402، صفحه 161-178 اصل مقاله (955.38 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jiba.2022.52303.1909 | ||
نویسندگان | ||
رادین پیمان فر1؛ حسین بوداقی خواجه نوبر* 2؛ فرزین مدرس خیابانی3؛ نازنین پیله وری4 | ||
1دانشجوی دکتری، گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران. | ||
2استادیار گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران. | ||
3دانشیار گروه ریاضی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران. | ||
4دانشیار گروه مدیریت، واحد تهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران. | ||
چکیده | ||
ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC) به عنوان یکی از موضوعات مورد علاقه محققان، در سالهای اخیر نقش مهمی در انتقال پیام برند به کاربران بالقوه و موجود دارد. در ارتباطات بازاریابی یکپارچه با ادغام تمام اجزای اساسی بازاریابی، فرایند بهینهسازی ارتباط سازمان، سهامداران و مشتریان امکان پذیر میگردد، با این وجود موضوع تحول انگاره IMC در تحقیقات مورد بررسی قرار نگرفته است. پژوهش حاضر با رویکرد آمیخته (کیفی- کمّی)، مدل تحول انگارههای ارتباطات بازاریابی یکپارچه صنعت خودرو را تبیین میکند. جامعه آماری در بخش کیفی، دلفی فازی و ISM خبرگان صنعت خودرو بودند. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرمافزارهای MAXQDA و Smart PLS استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل مضمون مصاحبه نشان داد که شاخص رسانههای یکپارچه و روشهای ارتباطات یکپارچه به عنوان شاخصهای کلیدی مقوله محوری تحول انگاره ارتباطات بازاریابی یکپارچه هستند. در نهایت نتایج حاصل از معادلات ساختاری، میانجیگری حذف قیمتگذاری دستوری، رقابتی کردن و دسترسی به تکنولوژی روز و محتوای یکپارچه در رابطه بین مدیریت چرخه مشتری، مدیریت سطوح مشتری و تشریکمساعی را مورد تائید قرار داد. همچنین نقش میانجیگری افزایش رضایت شرکای تجاری، رابطه بین افزایش نفوذ و بهرهوری با سودآوری و عملکرد معنیدار بود. با توجه به یافتهها، به نظر میرسد که استفاده از تغییر انگاره ارتباطات بازاریابی یکپارچه رفتار مصرفکننده را در صنعت خودرو تحت تأثیر قرار دهد و در پیشبرد اهداف بازاریابی نتایج مطلوبتری را به همراه داشته باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
ارتباطات بازاریابی یکپارچه؛ تغییر انگاره؛ راهبردها؛ پیامدها؛ صنعت خودرو | ||
مراجع | ||
اسلامی، قاسم و قادری، فرشاد (1399). بررسی تأثیر ابعاد استراتژیک مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر رضایت مشتریان در شرایط بحرانی. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، 3(10)، 137-154.
افتخاریان قمصری، عایرضا؛ میرعمادی، علیرضا و میرا، سیدابوالقاسم (1399). تاثیر ارتباطات یکپارچه بازاریابی الکتروینکی بر توسعه بازار خودروهای وارداتی در ایران (مورد مطالعه شرکت مدیران خودرو). رهیافتی در مدیریت بازرگانی، 1(3)، 1-19.
باحیا پاکسرشت، آرش و کزازی، ابوالفضل و بامدادصوفی، جهانیار (1398). عوامل موثر بر ارتقاء اثربخشی تبلیغات آنلاین در صنعت خودرو. دومین همایش ملی پیشرفت های نوین در عرصه علم و فرا علم، مشهد.
تباوار، علی اصغر (1397). تأثیر ابعاد ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر بهبود تجربه مشتریان در صنعت گردشگری ساحلی. پژوهش های مدیریت عمومی، 11(42)، 83-102.
حکیمی، ایمان و محمودی میمند، محمد (1397). تبیین نقش پیشایند جهت گیری های استراتژیک در توسعهی ارتباطات یکپارچه ی بازاریابی و عملکرد برند. تحقیقات بازاریابی نوین، 13(31)، 131-148.
طاهرنژاد، کریم؛ رنگریز، حسن و مظفری، محمدمهدی (1400). طراحی مدل علّی استراتژی های ورود به بازارهای بین المللی. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، 4(3)، 23-43.
طوسی، محمد علی؛ سادات رسول، سیدمهدی و شفیعا سپیده (1400). شناسایی عوامل مؤثر بر تجربه مشتری و تأثیر رضایت مشتری بر خرید مجدد در خردهفروشیهای آنلاین (موردمطالعه: دیجیکالا). چشمانداز مدیریت صنعتی، 11(1)، 271-293.
عسگرنژادنوری، باقر؛ زارعی، قاسم؛ بشیرخداپرستی، رامین؛ صائبنیا، سمیه و ناظراصل، امین (1399). بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی و استراتژیهای بازاریابی بر عملکرد تجاری شرکتهای صادراتی (موردمطالعه: صنعت شکلات در شهر تبریز). نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی، 3(3)، 65-87.
محسن پور، محدثه. (1394). ارزیابی داده های کیفی. مجله بیهق، 16(2)، 50-55.
Ang, L. (2021). Principles of integrated marketing communications. Cambridge University Press.
Blue, D., & Baffour-Awuah, E. (2020). Systems for Customer Relationship Management and its Challenges. International Journal, 9(1.2).
Butkouskaya, V., & Llonch-Andreu, J. (2021). The impact of customer performance on IMC outcomes: firm size moderation in the inter-country context. Journal of Economics, Finance and Administrative Science.
Camilleri, M. A. (2018). Travel marketing, tourism economics and the airline product. Springer.
Candelo, E. (2019). The First Paradigm: Mass Production and Mass Marketing. In Marketing Innovations in the Automotive Industry (pp. 9-16). Springer, Cham.
Čikošev, T. C. (2019). Development and implementation of the integrated marketing communications concept. Economic Analysis, 52(1), 36-47.
Coffie, S., Bosah, G., & Abdul-Hamid, I. K. (2019). Marketing Communications in Emerging Economies, Volume II.
Gabrielli, V., & Balboni, B. (2010). SME practice towards integrated marketing communications. Marketing Intelligence & Planning.
Guba, E. G., & Lincoln, Y. S. (1994). Competing paradigms in qualitative research. Handbook of qualitative research, 2(163-194), 105.
Hamdani, Y., & Prihantoro, E. (2020). Effect of Integrated Marketing Communication on Brand Equity (Case Study of Toyota Calya Cars In Pt. Hasjrat Abadi Gorontalo Branch).
Hassanzadeh, N., Hamidizadeh, M., Gharache, M., & Hajipour, B. (2021). Identify and design an integrated marketing configuration pattern. Journal of Strategic Management Studies, 12(47), 91-122.
Hewett, K., & Lemon, L. L. (2019). A process view of the role of integrated marketing communications during brand crises. Qualitative Market Research: An International Journal.
Hoe, L. C., & Mansori, S. (2018). The effects of product quality on customer satisfaction and loyalty: Evidence from Malaysian engineering industry. International Journal of Industrial Marketing, 3(1), 20.
Igyuve, A., & Sarki, R.S. (2019). Development of integrated marketing in the SME industry in Nigeria, a paradigm for understanding marketing changes. International Journal of Social Sciences and Management Review 2, 49-60.
Izadparast, L., Esmaeili, M., & Manouchehri, J. (2019). The role of integrated marketing communications (IMC) in consumer buying behavior in sports books in Iran. Applied Research in Sport Management, 7(4), 11-20.
Juanamasta, I. G., Wati, N. M. N., Hendrawati, E., Wahyuni, W., Pramudianti, M., Wisnujati, N. S., … & Umanailo, M. C. B. (2019). The role of customer service through customer relationship management (Crm) to increase customer loyalty and good image. International Journal of Scientific and Technology Research, 8(10), 2004-2007.
Jiang, P., Hu, Y. C., Yen, G. F., & Tsao, S. J. (2018). Green supplier selection for sustainable development of the automotive industry using grey decision‐making. Sustainable Development, 26(6), 890-903.
Juska, J. M. (2021). Integrated marketing communication: advertising and promotion in a digital world. Routledge.
Klepek, M., & Starzyczná, H. (2018). Marketing communication model for social networks. Journal of Business Economics and Management, 19(3), 500-520.
Kumar, M., & Mamgain, P. (2021). Influences of Social Media in Virtual Paradigms for Z-Gen Shopping and Integrated Marketing Communication (IMC). The Journal of Oriental Research Madras, 23, 275-288.
Laurie, S., & Mortimer, K. (2019). How to achieve true integration: the impact of integrated marketing communication on the client/agency relationship. Journal of Marketing Management, 35(3-4), 231-252.
Luxton, S., Reid, M., & Mavondo, F. (2015). Integrated marketing communication capability and brand performance. Journal of Advertising, 44(1), 37-46.
Muhammedrisaevna, T. M. S., Bayazovna, G. N., & Kakhramonovna, D. A. (2020). Goal and objectives of integrated marketing communications. Economics, (2 (45)).
Muldoon, J. (2020). Henry Ford and his legacy: an American Prometheus. The Palgrave Handbook of Management History, 521-544.
Ots, M., & Nyilasy, G. (2017). Just doing it: theorising integrated marketing communications (IMC) practices. European Journal of Marketing.
Pavenkov, O., & Rubtcova, M. (2019). Use of Integrated Marketing Communications in Promotion of Higher Education Institutions in Russia. In International Conference on Sustainable Development ICSD.
Payne, E. M., Peltier, J. W., & Barger, V. A. (2017). Omni-channel marketing, integrated marketing communications and consumer engagement: A research agenda. Journal of Research in Interactive Marketing.
Pimentel, P. C., Gomes, P. M. L., & Didonet, S. R. (2021). Dealing with Integrated Marketing Communications’ Paradoxes in Social Ventures. Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing, 1-37.
Prasertwong, N., & Wongsansukcharoen, J. (2021). Customer Relationship Management and Innovation Capability Affecting Organizational Performance in Automotive Parts Industry, Eastern Economic Corridor (Doctoral dissertation, Kasetsart University).
Priyo, J. S., Mohamad, B., & Adetunji, R. R. (2019). An examination of the effects of service quality and customer satisfaction on customer loyalty in the hotel industry. International Journal of Supply Chain Management, 8(1), 653-663.
Rangriz, H., & Bayrami Shahrivar, Z. (2019). The impact of E-CRM on customer loyalty using data mining techniques. BI Management Studies, 7(27), 175-205.
Schultz, D. E. (2020). From Advertising to Integrated Marketing Communications. In A Reader in Marketing Communications (pp. 10-40). Routledge.
Tairova, M. S. M., Giyazova, N. B., & Dustova, A. K. (2020). Goal and objectives of integrated marketing communications. Economics, (2), 5-7.
Vernuccio, M., & Ceccotti, F. (2015). Strategic and organisational challenges in the integrated marketing communication paradigm shift: A holistic vision. European Management Journal, 33(6), 438-449.
Vora, A.H. (2018). Advertising and Integrated Marketing Communications Program- A Paradigm Shift for Bank A Case Study of Indusind Bank. International Journal of Advanced Research in Management and Social Sciences 7, 1-13.
. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 486 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 475 |