- اعوانی، غلامرضا و دیگران (1396). «نگاهی به شهر خلاق؛ مجموعه مقالات و گفتگوها»، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، سال چاپ : 1396 شماره شابک : 9786001323522.
- برندگی، بدری و داریوش نعمتی (1397). «گردشگری خلاق»؛ راهی به سوی توسعه، اولین همایش ملی گردشگری و طبیعتگردی ایران زمین.
- بنی کمالی، سهند (1392). اهمیت شناخت رفتار گردشگر برای مدیران کسب و کارهای گردشگری در عصر جهانی شدن، همایش ملی توسعه صنعت گردشگری با تاکید بر پارک های ملی و تالاب ها با محوریت استان گلستان، 1392.
- پاپ زن، عبدالحمید؛ قبادی، پرستو؛ زرافشانی، کیومرث و شهپر گراوندی (1389). «مشکلات و محدودیتهای گردشگری روستایی با استفاده از نظریه بنیانی (روستای حریر، استان کرمانشاه)»، فصلنامه پژوهشهای روستایی، دوره 1 ،شماره 3،پاییز 1389، صص 25-52.
- دهشیری، محمدرضا (1394). ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری مذهبی در ایران، برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال 4، 12، 72-92.
- رحیمی، محمد و فاطمه پازند (1395). «الگوی گردشگری خلاق شهری درایران با استفاده از مدل تحلیلی سلسله مراتبی»، فصلنامة علمی، پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسان، دورة ششم، شمارة سه، زمستان 95 ، صص 97-124.
- شاکریان، امید (1392). «رابطه سرمایه انسانی و سرمایه رابطهای در کسب و کارهای کوچک و متوسط گردشگری فرهنگی»،پایاننامه کارشناسی ارشد، تهدان: دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده مدیریت و حسابداری.
- صادقی، منصور و محبت رییسی (1389). «ارائه مدل مفهومی برای سنجش خلاقیت»، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال هفتم، شماره 30، مرداد و شهریور، 1389.
- صالحی فرد، محمد (1390). «گردشگری روستایی مبانی نظری و طرحهای ساختاری»، انتشارات مرندیز. مشهد.
- صحنــه، بهمــن و مهــدی خــداداد (1393). «بررســی راهکارهــای توســعه گردشــگری روســتایی بــا اســتفاده از مــدل SWOT مطالعــه مــوردی: دهســتان فیروزجــاه- شهرسـتان بابـل«. دومیـن همایـش ملـی پژوهـش هـای کاربــردی در جغرافیــا و گردشــگری.
- عینالی، جمشید و حسن قاسملو (1398). «نقش گردشگری خلاق در توسعه پایدار مناطق روستایی (مطالعه موردی روستاهای تاریخی- فرهنگی شمال غرب کشور)، مجله پژوهش و برنامه ریزی روستایی،سال هشتم شماره ۲ (پیاپی ۲۵، بهار ۱۳۹۸)، صص 19-39.
- غلامرضایی، سعید، زینعلی، مریم. ناصری، علیرضا و سـهیلا نـورائی (1391). «توریسـم عشـایری فرصـتی کارآفرینانه در صنعت توریسم کشور»، ارائه شده در دومین همـایش ملـی راهکارهـای توسـعه اقتصـادی بـا محوریت برنامهریزی منطقهای- صص 12-21.
- فاضل نیا، غریب و صالح هدایتی، (1389). «راهبردهای مناسب برای توسعه گردشگری دریاچه زریوار، مجله جغرافیا و توسعه، 19، 145-170.
- فاضلی، محمد و سحر صالحی (1392). «شکاف نگرش، دانش و رفتار زیست محیطی گردشگران»، فصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری سال هشتم ـ شماره 22 ـ تابستان 22 صفحات 731 تا 717.
- فرجی راد، علیرضا و سمیه آقاجانی (1388). «تحلیلی نو پیرامون گردشگری و جدیدترین طبقه بندی آن«، فصلنامه جغرافیایی سرزمین، علمی پژوهشی، سال ششم، شماره 23، پاییز 1388، 61-72.
- فرجی، حسنعلی؛ مطیعی لنگرودی سیدحسن؛ یداللهی، جهانگیر و حسین کریمزاده (1393). شناسایی و تحلیل فضایی بسترهای مناسب فرصت های کارآفرینی در گردشگری نواحی روستایی مطالعه موردی نواحی روستایی شهرستان ورزقان، فصلنامه علمی- پژوهشی فضای جغرافیایی، سال چهاردهم، شماره 45، بهار 1393، صص 17-44.
- قنبری، محسن (1393). تأثیر تصویر مقصد بر تمایلات رفتاری گردشگران شهر شیراز، پایاننامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی محمدرضا فرزین، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه عالمه طباطبایی تهران، 1393.
- قنبری، ابوالفضل؛ عباسزاده، محمد و سمیرا هاشمی امین (1396). «بررسی عوامل موثر بر رفتار آتی گردشگران مناطق 2 و 8 کلانشهر تبریز»، نشریه علمی- پژوهشی جغرافیا و برنامهریزی، سال 21، شماره 62، زمستان 96، صص 262-247.
- کریمزاده حسین؛ قنبری، ابوالفضل و سمیرا هاشمی امین (1400). «بررسی و سنجش اثر ابعاد حس لذت بر قصد رفتاری گردشگران در ١ مناطق روستایی و عشایری شهرستان کلیبر»، فصلنامه علمی-پژوهشی برنامه ریزی و توسعه گردشگری، دوره ۱۰، شماره ۳۶، بهار ۱۴۰۰، صفحات ۷۳ تا ۹۷.
- لطفی، حیدر؛ یوسفی باصری، علیمحمد و رضـا موسوی (1390). «عشـایر، توسـعه و گردشـگری»، تهـران: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح.
- محمدی، سعدی، طلعتی، مرضیه، اسدی، سیوان و سوران منوچهری (1397). «تبیین اثرات گسترش گردشگری در تغییر سطح معیشت روستاهای کوهستانی (مطالعه موردی دهستان اورامان -غرب استان کردستان)»، مجله تحقیقات جغرافیایی، سال 33 ،شماره 1، 191-208.
- منصوری مؤید، فرشته و سمیرا سلیمانی (1391). «ابزارهای بازاریابی و تصویر ذهنی گردشگران از مقصد»، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری سال هفتم شماره 18 تابستان 91، صفحات 93 تا
- مهدوی، مسعود، (1383)؛ مقدمهای بر جغرافیای روستایی ایران، انتشارات سمت، تهران.
- مهدیان، معصومه و مهدی تقوایی (1400). «تحلیل پراکنش فضایی برخورداری از ابعاد عملگراهای گردشگری خلاق (مطالعه موردی شهرستانهای استان گلستان)»، نشریه علمی جغرافیا و برنامه ریزی.
- میرکتولــی، جعفــر و راضیــه مصــدق (1389). «بررســی وضعیــت گردشــگری روســتایی و نقــش آن در رونــق صنایع دســتی دهســتان اســترآباد جنوبی.شهرســتان گــرگان»، مطالعــات و پژوهشهــای شــهری و منطقــهای، دوره 2 ،شــماره 7 ،ص 135-154.
- نعمت الهی، زهرا.، مجاوریان، مجتبی و مسعود حسین زاده، (1395) «اولویتبندی روستاهای هدف گردشگری در استان مازندران»، نشریه اقتصاد و توسعه کشاورزی، جلد30 ،شماره 3 ، صص226-218.
- نوروزی، اسرا (1398). شناخت نظریات مطرح در روابط متقابل شهر و روستا در جهان و ایران جهت دستیابی به توسعة پایدار، فصلنامه علمی تخصصی معماری سبز سال پنجم، شماره 1( پیاپی: 4) بهــار 1398 ،جلد دو.
- Abdullah, Siti Intan Nurdiana Wong & Eric Lui (2018). SATISFACTION DRIVERS AND REVISIT INTENTION OF INTERNATIONAL TOURISTS IN MALAYSIA, Journal of Tourism, Hospitality and Environment Management, Volume: 3 Issues: 9 [June,2018] pp.01-13.
- Ali, F., Ryu, K & Hussain, K. (2016). Influence of experiences on memories, satisfaction and behavioral, Vol. 12, pp. 5–18.
- Antón, C., Camarero, C & Laguna-García, M. (2017).“Towards a new approach of destination loyalty drivers: Satisfaction, visit intensity and motivations”, Current Issues in Tourism, 20(3), 238-260.
- Blapp, M., & Mitas, O. (2018). Creative tourism in Balinese rural communities. Current Issues in Tourism, 21(11), 1285-1311.
- Syafruddin (2018). A Ali Muslim and Said Musnadi, (2018). Effect of Creative Tourist Experience and Leisure Enjoyment to Behavioral Intention on Marine Tourism Destination, The IRES International Conference, Antalya, Turkey, 7th-8th August, 2018.
- Curtis, A., & Davidson, P. (2013). A review of the concepts of enjoyment, appreciation and understanding as applied to Victoria’s Marine Protected Areas (MPA) Report No. 71. edu.au. Retrieved from https://www.csu.edu.au/__data/assets/pdf_file/0004/884281 developing a scale to measure the enjoyment of webexperiences. Journal of Interactive Marketing, 22, 40–57.
- Doris Anna Carson (2018), Challenges and opportunities for rural tourism geographies: a view from the ‘boring’ peripheries, Tourism Geographies, VOL 20: NO 4, 737-741.
- Einali, J., Mohammadi Yeganeh, B. & Ghasemlou, H. (2019). The role of creative tourism in sustainable development of rural areas (Case study: Historic-Cultural Villages in North-West of Iran). Journal of Research & Rural Planning, 8(2), 19-39.
- Horng, J.S., Tsai, C.Y., Yang, T.C., Liu, C.H.C. and Hu, D.C. (2016). Exploring the relationship between proactive personality, work environment and employee creativity among tourism and hospitality employees, International Journal of Hospitality Management, No. 54: 25-34.
- Hung Wei-Li, Lee Yi-Ju & Po-Hsuan Huang (2014), Creative experiences. Intentions: A study of creative tourism. Journal of Travel & Tourism Marketing. intention: The effects of novelty seeking and satisfaction. Tourism Management.
- M. Gokovali.U. & Bahar, O., (2007). Determinants of length of stay: A practical use of survival analysis. Tourism management, 28. 736-746.
- Lee J. & Lee H. (2015). Deriving Strategic Priority of Policies for Creative Tourism Industry in Korea using AHP. Procedia Computer Science, 55, 479-484.
- Lee, T. H. (2009). A Structural Model to Examine How Destination Image, Attitude, and Motivation Affect the Future Behavior of Tourists. Leisure Sciences, 31: 215–236.
- Lin, Aleck, Gregor, Shirley, and Ewing, M. (2008). Management. Retrieved from http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S026151770 9000557
- Melo, H., Moniz, A., Silva, F., & Batista, M. (2017). Tourist destination image and consumer behavior: The case of the Azores. Journal of Spatial and Organizational Dynamics, 5(2), 73–82.
- Meng, SH-M., Liang, G-SH & Yang, SH-H (2011). The relationships of cruise image, perceived value, satisfaction, and post-purchase behavioral intention on Taiwanese tourists. African Journal of Business Management. 5(1), 19-29.
- Mill, R. C. & A. M. Morrison, (1992), The Tourism system: an introductory Text, 2nded. Prentice Hall, New Jersey, 1-31.
- Mohammadi, A., Moharrer, M., & Babakhanifard, M. S. (2019). The business model and balanced scorecard in creative tourism: the ultimate strategy boosters. Current Issues in Tourism, 22(17), 2157-2182.
- Mousavi Seyed Sina (2016). Defining Cultural Tourism, International Conference on Civil, agriculture and sustainable Development, London.
- Özdemir, Gökçe: Şimşek, Ömer (2015). The Antecedents of Complex Destination Image, Journal of Procedia - Social and Behavioral Sciences, 10.1016/j.sbspro.2015.01.1229.
- Rabazauskaitė Vaida (2015) Revitalisation of public spaces in the context of creative tourism, Creativity Studies, 8:2, 124-133,Research in Tourism, Leisure and Events, 3:1, 18-30
- Richards, G., & Marques, L. (2012). Exploring Creative Tourism: Editors Introduction, Journal of Tourism Consumption and Practice, 4(2), 1-11.
- Sangchumnong, A (2018). Development of a sustainable tourist destination based on the creative economy:Case study of Klong Kone Mangrove Community,Thailand. Kasetsart Journal of Social Sciences.
- Sleuwaegen, L. and Boiardi, P. (2014). Creativity and regional innovation: Evidence from EU regions, Research Policy, 43(9): 1508-1522
- Teresa M. Fernández, (2010), more than sun, beach and heritage: innovating Mediterranean tourism through creative tourism. Interactions, co-operation, competitiveness and economic development, Prof. of Applied Economics Institution: Universidad Rey Juan Carlos Department: Economía Aplicada.
- Wang, Jia, Huang, Xijia, Gong, Zhiqiang, Cao, Kaiying, (2020), Dynamic assessment of tourism carrying capacity and its impacts on tourism economic growth in urban tourism destinations in China, Journal of Destination Marketing & Management 15 ,100383.
|