تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,304 |
تعداد مقالات | 15,952 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,286,717 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,044,525 |
بهینهسازی ایرفویل یک پهپاد ارتفاع متوسط با مداومت پروازی طولانی | ||
مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز | ||
مقاله 31، دوره 52، شماره 2 - شماره پیاپی 99، مرداد 1401، صفحه 289-297 اصل مقاله (1.09 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jmeut.2022.47170.2953 | ||
نویسندگان | ||
میلاد اقبال1؛ سجاد قاسملوِی* 2؛ سید حسین ساداتی3 | ||
1کارشناسی ارشد، گروه مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران | ||
2استادیار، گروه مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران | ||
3دانشیار، گروه مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
جهت دستیابی به مداومت پروازی طولانی بازده آیرودینامیکی بالایی مورد نیاز میباشد. میتوان با بهینه سازی ایرفویل بازده آیرودینامیکی آن را افزایش داد. پس از تحقیق در مورد روشهای بهینه سازی از الگوریتم گردیانی جهت انجام بهینه سازی استفاده شده است. در این مقاله ایرفویل GOE 493 جهت استفاده در پهپادِ ارتفاع متوسط با مداومت پروازی طولانی بهینه سازی شده است. برای شبکهبندی میدان حل حول ایرفویل، از شبکه باسازمان و نرم افزار آی سی ام سی اف دی استفاده شده است. برای شبیهسازی عددی جریان مغشوش بعد از بررسی مدلهای آشفتگی مختلف و مقایسه نتایج حاصل از آنها با نتایج تجربی، از مدل k-kl-omega و روش حجم محدود به همراه الگوریتم کوپل شده استفاده شده است. پس از تحقیق، الگوریتم الحاقی جهت این بهینهسازی استفاده شده است. تابع هدف در این بهینهسازی بازده آیرودینامیکی بوده است. نتایج حاصل برای ایرفویل بهینه شده نشان میدهد که بازده آیرودینامیکی در حالت کروز، 2 برابر نسبت به حالت اولیه افزایش یافته است. | ||
کلیدواژهها | ||
ایرفویل؛ برآ؛ پسا؛ بازده آیرودینامیکی؛ بهینهسازی؛ الگوریتم الحاقی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 281 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 220 |