- ابریشمی، حمید؛ بیدرام، رسول؛ ماجد، وحید و بخشایش، الهام (1398). امکانسنجی توسعۀ پایدار روستایی از طریق توسعۀ صنایع خلاق: نمونۀ موردی صنایعدستی روستاهای منتخب استان اصفهان، فصلنامه روستا و توسعه، سال 22 (88): 69-51.
- استعلاجی، علیرضا و خوشنیت بیانی، محمد (1391). شناخت توانمندیهای گردشگری و ارائة الگوهای بهینه توسعه گردشگری از دیدگاه جغرافیای کاربردی (مطالعه موردی، شهر ری)، فصلنامه انجمن جغرافیای ایران، سال دهم (34): 275- 251.
- بابایی همتی، روشن؛ ارض پیما، سیامک و شاهی، نگین (1394). عوامل مؤثر بر انتخاب شهر رشت بهعنوان مقصد گردشگری خوراک در شبکه شهرهای خلاق یونسکو، دو فصلنامه تخصصی جستارهای اجتماعی، 1(2): 67-41.
- باغبانی، عاطفه. ارزیابی گردشگری خلاق از نگاه گردشگران و تأثیر آن بر رضایت از سفر (مورد مطالعه: شهر اصفهان)، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت جهانگردی - برنامهریزی و توسعه جهانگردی، دانشکده مدیریت، دانشگاه شیخ بهایی، (شهریور 1395).
- بسته نگار، مهرنوش (1395). نماد رنگ در برند گردشگری خلاق شهرهای ایران، فصلنامه هنر و تمدن شرق، سال چهارم (11)، 28-21.
- بیگدلی، اعظم. ارزیابی و امکانسنجی توسعه گردشگری شهری با رویکرد گردشگری خلاق (مطالعه موردی: شهر زنجان)، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامهریزی گردشگری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه زنجان، (زمستان 1394).
- پناهی، علی و ستاری، علیرضا (1396). تحلیلی بر پتانسیلهای اقلیم گردشگری در شهرهای دامنه سبلان، فصلنامه جغرافیا و برنامهریزی، سال 21(62): 77-61.
- تقوایی، مسعود؛ شفقی، سیروس و قادری، محمدرضا (1398). شناسایی عوامل کلیدی مؤثر در ایجاد نابرابریهای منطقهای استان گلستان، مجله آمایش جغرافیایی فضا، سال نهم (31): 140-125.
- حبیبی، آرش (1399). آموزش روش ایداس، قابل دسترس در سایت: https://parsmodir.com/mcdm/edas.php.
- حجازی، میراسدالله و فرمانیمنصور، ستاره (1396). ارزیابی توانمندی ژئوتوریسمی ژئومورفوسایتهای روستای ورکانه به روش پرییرا، فصلنامه جغرافیا و برنامهریزی، سال 21(59): 21-41.
- رباطی انارکی، عاطفه. برنامهریزی راهبردی گردشگری خلاق (نمونه موردی: شهر نایین)، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی شهری، دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه هنر اصفهان، (بهمن 1395).
- رحیمی، محمد و پازند، فاطمه (1395)، الگوی گردشگری خلاق شهری در ایران با استفاده از مدل تحلیلی سلسله مراتبی، فصلنامه ابتکار و خلاقیت درعلوم انسانی، دورۀ 6(3): 124-97.
- زنگنه شهرکی، سعید؛ فتوحی مهربانی، باقر؛ پوراکرمی، محمد و سلیمانزاده، محمدرضا (1395). تحلیل قابلیتها و جایگاه شهر تهران از نظر تحقق مفهوم شهر خلاق در مقایسه با سایر شهرهای دنیا، مجله جغرافیا و توسعۀ فضای شهری، سال 3(2): 85-69.
- سالنامه آماری استان گلستان سال 1398، سازمان مدیریت و برنامهریزی استان گلستان، معاونت آمار و اطلاعات (1399)، قابل دسترس در سایت: https://amar.golestanmporg.ir/salnameh2.html.
- سقایی، مهدی (1398). طرح طراحی و ارائه مدل کاربردی بخش گردشگری مبتنی بر آمایش سرزمین در عرصه سرزمینی استان گلستان، کارفرما اداره کل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان گلستان.
- سیف، علیاکبر (1389). روانشناسی پرورشی نوین، روانشناسی یادگیری و آموزش. چاپ اول، تهران: نشر دوران .
- شاهکویی، اسماعیل (1390)، بررسی نقش اقلیم در برنامهریزی گردشگری استان گلستان، سپهر نشریۀ سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، دورۀ 20(79): 57-52.
- شفیعی، زاهد؛ فرخیان، فیروزه و میرقدر، لیلا (1393). اصفهان بهعنوان شهر خلاق صنایعدستی با رویکرد توسعه گردشگری، فصلنامه جغرافیا، سال 12(43): 278-258.
- شمسالدینی، علی؛ حاضری، صفیه؛ زینلی، بهرام و آربونی، زهرا (1396). سنجش میزان رضایتمندی گردشگران از محصول توریسم با استفاده از مدل HOLSAT (مطالعه موردی: روستای کندوان)، فصلنامه مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی، دوره 12(3): 679-659.
- صدرموسوی، میرستار و کهنموئی، جواد (1386). ارزیابی وضعیت تسهیلات گردشگری استان آذربایجان شرقی از دید گردشگران، پژوهشهای جغرافیایی، دورۀ 39 (61): 129-143.
- قنبری، یوسف؛ رحیمی، راضیه و برقی، حمید (1400). مدل میزبانی روستاییان در گردشگری خلاق: روستاهای هدف گردشگری استان اصفهان، فصلنامه جغرافیا و برنامهریزی، سال 25(75): 205-193.
- متوسلالحق، عاطفه. شناسایی ظرفیتهای توسعه گردشگری خلاق در مقصد شهری یزد، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت جهانگردی - گرایش برنامهریزی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، (شهریور 1394).
- محمدی، علی؛ محرز، معصومه و باباخانی فرد، محمدصادق (1395). ارائه چارچوبی برای ارزیابی محصولات گردشگری خلاق با استفاده از کارت امتیازی متوازن، فصلنامه علمی- پژوهشی گردشگری و توسعه، سال 5 (6): 42-23.
- محمدی، مصطفی و میرتقیان رودسری، سید محمد (1395). مدلسازی محصول خلاق گردشگری: بسط مدل 4 پی (افراد، فرآیند، مکان و محصول)، فصلنامه علمی- پژوهشی برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال 5 (18): 201-179.
- مختاری ملکآبادی، رضا؛ مرصوصی، نفیسه؛ علیاکبری، اسماعیل و امینی، داوود (1394). تبیین معیارهای بومیسازی شاخصهای مکانی فضای شهر خلاق با رویکرد ایرانی- اسلامی، فصلنامه مطالعات شهر ایرانی اسلامی، دوره 6 (22)، 39-23.
- نژادابراهیمی، احد؛ حیدری، محمّد جواد و کینژاد، محمّد علی (1400). رتبهبندی مناطق شهر زنجان با استفاده از شاخصهای بومیسازی شدهی شهر خلّاق، فصلنامه نگرشهای نو در جغرافیای انسانی، سال 13(3)،108-87.
- نصراللهی، مهدی؛ فتحی، محمد و فقیه، رضا (1397). طراحی مدلی برای ارزیابی کانالهای بازاریابی مبتنی بر روشهای بهترین و بدترین فازی و EDAS فازی، فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 10(3): 712-695.
- نظم فر، حسن و علی بخشی، آرش (1395). سنجش نابرابری فضایی توسعهیافتگی شهرستانهای استان خوزستان با تأکید بر توسعه پایدار، مجله آمایش جغرافیایی فضا، سال 6(22): 24-1.
- Batey, M., & Furnham, A. (2006), Creativity, Intelligence and Personality: A critical review of the scattered literature, Journal of Genetic, Social, and General Psychology Monographs,132(4),355-429.
- Fahmi, F.Z., Koster, S., & Dijk, J.V. (2016). The location of creative industries in a developing country: The case of Indonesia, Cities, 59, 66-79.
- Florida,R. (2002). The Rise of the Creative Class. Basic Books. New York: NY.
- Florida,R. (2008). Who’s your city? How the Creative Economy is Making Where to Live the Most Important Decision of Your Life. Publisher Basic Books, Random House.
- Florida, R. (2004). Regional Creative Destruction: Production Organization, Globalization, and the Economic Transformation of the Midwest, Economic Geography, 72(3),314-334.
- Florida, R. (2005). Cities and creative class, CITY & COMMUNITY, 2(1), 3-19.
- Pulido-Fernández, J.I., Casado-Montilla, , & Carrillo-Hidalgo, I. (2019). Introducing olive-oil tourism as a special interest tourism, heliyon Journal,5(12), 25 -32 .
- Galton, F. (1869). Hereditary Genius: An Iquiry into its Laws and Consequences London: Macmillan/ Fontana.
- Ince Keller,Irem ., & Velibeyoğlu, (2012). The rise and fall of the rural creative class: The case of Alaçatı, City, Culture and Society, Volume 24, 1-9.
- Keshavarz Ghorabaee, M., Zavadskas, E.K., Olfat, L., & Turskis, (2015). Multi-Criteria Inventory Classification Using a New Method of Evaluation Based on Distance from Average, Solution (EDAS), Informatica, 26(3), 435–451.
- Lee, A,H.J., Wall, , & Kovacs, J.F. (2015). Creative food clusters and rural development through place branding: Culinary tourism initiatives in Stratford and Muskoka, Ontario, Canada. Journal of Rural Studies, 39, 133-144.
- Lee, J., & Lee, H. (2015). Deriving Strategic Priority of Policies for Creative Tourism Industry in Korea using AHP, Procedia Computer Science, 55, 479 – 484.
- Li, (2020). Culture and tourism-led peri-urban transformation in China – The case of Shanghai, Cities, Volume 99, 147- 154.
- Lee, Anne H.J., Wall, , & Kovacs, Jason F. (2015). Creative food clusters and rural development through place branding: Culinary tourism initiatives in Stratford and Muskoka, Ontario, Canada. Journal of Rural Studies, 39, 133-144.
- Lee, Jongwon., & Lee, Heeseok. (2015). Deriving Strategic Priority of Policies for Creative Tourism Industry in Korea using AHP, Procedia Computer Science, 55, 479 – 484.
- Prahalad, C.K., & Ramaswamy, V. (2004). The Future of Competition: Co- creating unique value with Customers, Boston. MA: Harvard Busines School Press.
- Qiang Li, P., & Kovacs, F. (2021a), Creative tourism and creative spectacles in China, Journal of Hospitality and Tourism Management, 49, 34-43.
- Qiang Li, P., & Kovacs, F. (2021b). Creative tourism and creative space in China, Leisure Studies, https://doi.org/10.1080/02614367.2021.1948596, 1-18.
- Richards, (2020). Designing creative places: The role of creative tourism, Annals of Tourism Research, Volume 85, 54-61.
- Richards,G., Munster,W. (2011). cultural tourism research methods,wallingford,UK,CABI international.
- Remoaldo, , Serra, J., Marujo, bN., Alves, J. , Gonçalves, A., Cabeça, S., & Duxbury, N. (2020). Profiling the participants in creative tourism activities: Case studies from small and medium sized cities and rural areas from Continental Portugal, Tourism Management Perspectives, Volume 36, 2- 9.
- Richards, (2011). Creativity and tourism: The State, of the Art, Annals of Tourism Research, 38(4), 1225-1253
- Rogerson, C.M., & Visser, G. (2004). Tourism and Development Issues in Contemporary South Africa.Africa Institude of Sout Africa.
- Romao, (2020). Tourism, smart specialisation, growth, and resilience, Annals of Tourism Research, Volume 84, 84- 94.
- Rossa, David(2019), Participative co-creation of archaeological heritage: Case insights on creative tourism in Alentejo, Portugal, Annals of Tourism Research, www.sciencedirect.com,Volume 79, November 2019, 102790.
- Sarantou, , Kugapi, O., & Huhmarniemi, M. (2021). Context mapping for creative tourism, Annals of Tourism Research, Volume 86, 302-313.
- Tan, S-K., Kung, Sh-F., & Luh, D-B.(2013). A MODEL OF ‘CREATIVE EXPERIENCE’ IN CREATIVE TOURISM, Annals of Tourism Research, Volume 41, 153-174 .
- Tan, S.K., Luh, D-B., & Kung, Sh-F.(2014). A taxonomy of creative tourists in creative tourism, Tourism Management, Volume 42, 248-259 .
- Tan, S-K., Tan, S-H., Luh, D-B., & Kung, Sh-F. (2015). Understanding tourist perspectives in creative tourism, Current Issues in Tourism, 981-987, https://doi.org/10.1080/13683500.2015.1008427.
- Thi Phi, , & Balslev Clausen, H. (2020). Fostering innovation competencies in tourism higher education via design-based and value-based learning, Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 116-124
- UNWTO(2007). Tourism Highlights 2007 Edition, Available in "www.unwto.com.
|