تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,022 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,492,878 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,219,380 |
نقش جهتگیری هدف، ارزشگذاری درونی، سازماندهی و برنامهریزی در پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اردبیل | ||
فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | ||
مقاله 2، دوره 18، شماره 69، خرداد 1402، صفحه 9-15 اصل مقاله (450 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/jmpr.2023.13657 | ||
نویسنده | ||
علی اقبالی* | ||
استادیار، گروه آموزش روانشناسی و مشاوره، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. | ||
چکیده | ||
چکیده هدف این پژوهش تعیین نقش جهت گیری هدف، ارزشگذاری درونی، سازماندهی و برنامهریزی در پیشبینی در عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اردبیل بود. پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی- همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان پسر و دختر دانشگاه فرهنگیان اردبیل که در سال تحصیلی 1400-1399 مشغول به تحصیل بودند که از بین آنها تعداد 406 نفر با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پینتریچ و دی گروت (1990) و معدل کل دانشجویان بود. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش همبستگی و تحلیل رگرسیون چند گانه استفاده شد. نتایج پژوهش حاضر نشان داد باورهای انگیزشی جهت گیری هدف و ارزشگذاری درونی، و راهبردهای یادگیری سازماندهی و برنامه ریزی با عملکرد تحصیلی دانشجویان رابطه دارد و برنامه ریزی، سازماندهی، ارزشگذاری درونی و جهت گیری هدف، به ترتیب، نقش مهمی در پیش بینی عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اردبیل دارند. | ||
کلیدواژهها | ||
جهت گیری هدف؛ ارزشگذاری درونی؛ سازماندهی؛ برنامه ریزی؛ عملکرد تحصیلی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 501 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 298 |