تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,301 |
تعداد مقالات | 15,998 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,430,008 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,174,144 |
طراحی مدل عوامل عاطفی موثر بر مشارکت معلمان ابتدایی در دوره های آموزش ضمن خدمت | ||
برنامه درسی و آموزش یادگیرنده محور | ||
مقاله 3، دوره 1، شماره 1، خرداد 1401، صفحه 37-57 اصل مقاله (838.72 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22034/cjpj.2021.13631 | ||
نویسندگان | ||
یوسف ادیب1؛ سعیده زارع* 2؛ فیروز محمودی3؛ رحیم بدری گرگری4 | ||
1استاد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز، تبریز، ایران | ||
2دانشجوی دکتری تخصصی برنامه ریزی درسی دانشگاه تبریز، تبریز، ایران. | ||
3دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تبریز، تبریز، ایران | ||
4استاد گروه علوم تربیتی | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش طراحی مدل عوامل عاطفی موثر بر مشارکت معلمان در آموزش ضمن خدمت شهر تهران می باشد. این پژوهش جزء تحقیقات آمیخته اکتشافی متوالی است. داده های بخش کیفی با روش گراندد تئوری و با استفاده از نمونه گیری هدفمند، تا اشباع داده ها با مصاحبه های نیمه ساختار یافته از 28 نفر از معلمان دوره ابتدایی در شهر تهران در سال تحصیلی 98-99 انجام پذیرفت. در بخش کمی، جامعه آماری تحقیق شامل تمامی معلمان دوره ابتدایی شهر تهران بودند که با استفاده از نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تعداد 384 معلم به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. پرسش نامه محقق ساخته با 73 گویه طراحی گردیدکه روایی آن با استفاده از تحلیل عاملی تایید گردید. پایایی درونی سئوالات با استفاده از آلفای کرونباخ(84/0) به دست آمد. جهت اعتبار یابی مدل پژوهش از روش تحلیل عاملی تاییدی استفاده گردید. یافته های بخش کیفی بر مبنای روش اشتراوس و کوربین (2008) در سه قسمت زمینه، راهبرد و پیامد مقوله بندی شدند. نتایج نشان داد در بخش زمینه ها: وضعیت اقتصادی معلم، منزلت اجتماعی معلم و مشارکت و نوع کلاس،در بخش راهبردها : انگیزش و سابقه شغلی معلمان و در بخش پیامدها: اثربخشی و تغییرنگرش معلم از بالاترین بار عاملی برخوردار بودند. | ||
کلیدواژهها | ||
آمیخته اکتشافی متوالی؛ طراحی مدل؛ آموزش ضمن خدمت؛ معلمان دوره ابتدایی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 432 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 336 |