تعداد نشریات | 43 |
تعداد شمارهها | 1,268 |
تعداد مقالات | 15,628 |
تعداد مشاهده مقاله | 51,679,217 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 14,564,772 |
اثربخشی روش های یاددهی- یادگیری مبتنی بر مغز بر بازده های شناختی - عاطفی یادگیری زبان انگلیسی | ||
فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 شهریور 1400 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
مینا پژمان فرد* 1؛ شهرام واحدی2؛ تورج هاشمی2؛ منصور بیرامی3 | ||
1دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی | ||
2دانشگاه تبریز | ||
3عضو هیئت علمی گروه روان شناسی دانشگاه تبریز | ||
چکیده | ||
هدف پژوهش حاضر، تعیین اثربخشی آموزش مبتنی بر مغز بر بازده های شناختی و عاطفی یادگیری زبان انگلیسی بود. در راستای این هدف و در قالب طرح آزمایشی بین گروهی با پیش آزمون و پس آزمون از دانش آموزان پایه نهم شهرستان بستان آباد است. آزمودنی ها 30 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل ( دو کلاس 15 نفره) جایگزین شدند. سپس برای گروه های آزمایشی راهبردهای آموزشی مبتنی بر مغز طی 10 جلسه به مرحله اجرا گذارده شده و برای گروه کنترل، مداخله ای به عمل نیامده جهت اندازه گیری بازده های شناختی- عاطفی یادگیری در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون از آزمون پیشرفت تحصیلی زبان انگلیسی و پرسشنامه انگیزش و نگرش یادگیری زبان خارجی گاردنر استفاده شد. تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چند متغیره نشان داد بهبود بازده های شناختی- عاطفی یادگیری زبان انگلیسی اثربخش است. این یافته ها تلویحات کاربردی در عرصه های آموزش زبان انگلیسی داشته که به طور مبسوط مورد بحث واقع می شود.. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش مبتنی بر مغز؛ یادگیری؛ زبان انگلیسی؛ بازده های شناختی و عاطفی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 577 |