- Wang X., Chen Z., Ni J., Liu S., Zhou H., The effects of hydrous ethanol gasoline on combustion and emission characteristics of a port injection gasoline engine. Case Studies in Thermal Engineering. 1;6:147-54, 2015.
- Chandra R., Vijay VK., Subbarao PM., Khura TK., Performance evaluation of a constant speed IC engine on CNG, methane enriched biogas and biogas. Applied Energy. 1;88(11):3969-77, 2011.
- Behrad R., Abdi Aghdam E., Ghaebi H., Experimental study of knocking phenomenon in different gasoline–natural gas combinations with gasoline as the predominant fuel in a SI engine. Journal of Thermal Analysis and Calorimetry. 25:1-9, 2019.
- Luan, Y., Henein, N.A., and Tagomori M.K., Port-Fuel-Injection Gasoline Engine Cold Start Fuel Calibration. SAE Technical Paper , (No. 2006-01-1052),
- کاظمی ک. و مظاهری ک.، بررسی تجربی تاثیر پارامترهای هندسی انژکتور پیچشی بر عملکرد آن با استفاده از سیستم PDA، نشریه بین المللی علوم مهندسی دانشگاه علم و صنعت ایران، شماره 3، جلد 19، ، ص103-95، پاییز 1387.
- Dickinson P., Shenton A., Dynamic calibration of fuelling in the PFI SI engine. Control Engineering Practice,. 17(1): p. 26-38, 2009.
- Anand T., Mohan A.M., Ravikrishna R., Spray characterization of gasoline-ethanol blends from a multi-hole port fuel injector. Fuel, 102: p. 613-623.
- Rajagopalan SS., Midlam-Mohler S., Yurkovich S., Dudek KP., Guezennec YG., Meyer J., A control design and calibration reduction methodology for AFR control in gasoline engines. Control Engineering Practice. 1; 27:42-53, 2014.
- عبدی اقدم ا. و فرهنگ ب.، بررسی پاسخ آنالیزور گاز به تغییر کیفیت مخلوط ورودی در یک موتور تک سیلندر پژوهشی در حالت گازسوز، نهمین همایش بین المللی موتورهای درونسوز و نفت، پژوهشگاه صنعت نفت، تهران، ایران، 1395.
- He Z., Jing Q., Zhu L., Zhang W., Huang Z., The effects of different intake charge diluents on the combustion and emission characteristics of a spark ignition natural gas engine. Applied Thermal Engineering. 5; 89:958-67, 2015.
- عبدی اقدم ا.، فرهنگ ب.، سرابی م.، بررسی تجربی آلایندههای خروجی موتوری تک استوانة پژوهشی اشتعال جرقهای در حالتهای بنزینسوز و گازسوز، فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات موتور، شماره 39، ص55-49، 1394.
- عبدی اقدم ا. و زمزم ا.، بررسی اثر سرعت و کارکرد موتور XU7JP/L3 روی پدیدۀ نشتی در حالت موتورگردانی با سوخت. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 48(4): 209-218، 1397.
- Chuepeng S., Effects of heated ethanol on retrofit single-hole gasoline injector performance. Case Studies in Thermal Engineering, 8: 245-249, 2016.
- Park S., Kim Y., Woo S., Lee K., Optimization and calibration strategy using design of experiment for a diesel engine. Applied Thermal Engineering. 1; 123:917-28, 2017.
- Di Iorio S., Sementa P., Vaglieco BM., Catapano F., An experimental investigation on combustion and engine performance and emissions of a methane-gasoline dual-fuel optical engine. SAE Technical Paper, (No. 2014-01-1329), 2014.
- Pan J., Li N., Wei H., Hua J., Shu G., Experimental investigations on combustion acceleration behavior of methane/gasoline under partial load conditions of SI engines. Applied Thermal Engineering. 5;139:432-44, 2018.
- Ramasamy D., Goh CY., Kadirgama K., Benedict F., Noor MM., Najafi G., Carlucci AP., Engine performance, exhaust emission and combustion analysis of a 4-stroke spark ignited engine using dual fuel injection. Fuel, 1;207:719-28, 2017.
- Singh E., Morganti K., Dibble R., Dual-fuel operation of gasoline and natural gas in a turbocharged engine. Fuel, 1;237:694-706, 2019.
- صفر م.، امی ف.، صبوحی ز.، بررسی تجربی اثرات شمع های چند الکترودی در جهت بهبود عملکرد موتور و کاهش آلایندهها در موتور XU7JP/L3. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، 1399، 50(4): 105-113.
- عبدی اقدم ا.، عطایی ترزنق م.، تأثیر گازهای سوخته مانده از چرخه قبل روی زمانبندی بهینه جرقه به کمک راهبرد پرش جرقه. فصلنامه تحقیقات موتور، ۵۰ (۵۰) :۶۷-۷۵ ،۱۳۹۷.
- Heywood J.B., Internal combustion engine fundamentals. Vol. 930, Mcgraw-hill New York, 1988.
- عبدی اقدم ا.، سرابی م.، مهربد خمیرانی م.، مطالعه تجربی سرعت سوزش آرام مخلوط دو سوخت (گازطبیعی - بنزین) با هوا در محفظه حرارتی کروی با فشار اولیه بالا. سوخت و احتراق، 11(1):121-134 . 1397.
- علیپور ض.، مطالعه تأثیر تغییرات درون سیکلی سرعت موتور روی کسر جرمی سوخته. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه محقق اردبیلی، 1393.
- Abdi Aghdam E., Kabir MM., Validation of a blowby model using experimental results in motoring condition with the change of compression ratio and engine speed. Experimental Thermal and Fluid Science, 1; 34(2):197-209, 2010.
- Namazian M., Heywood JB., Flow in the piston-cylinder-ring crevices of a spark-ignition engine: Effect on hydrocarbon emissions, efficiency and power. SAE transactions, 1:261-88, 1982.
|