تعداد نشریات | 36 |
تعداد شمارهها | 922 |
تعداد مقالات | 11,031 |
تعداد مشاهده مقاله | 11,616,170 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 10,671,983 |
مطالعه تجربی تاثیر نرخ تزریق هوا از انتهای دماغه مخروطی یک بدنه متقارن محوری بر ابعاد ابرکاواک مصنوعی حول آن در سرعت های مختلف جریان آب | ||
مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 آذر 1399 | ||
نوع مقاله: پژوهشی کامل | ||
نویسندگان | ||
سید مرتضی جوادپور1؛ محمود سالاری ![]() | ||
1گروه مهندسی مکانیک مجتمع آموزش عالی گناباد | ||
2گروه مهندسی مکانیک دانشگاه امام حسین (ع) | ||
چکیده | ||
در این مقاله مشخصه های حباب کاویتاسیون مصنوعی ایجاد شده حول یک بدنه متقارن محوری با دماغه گوه ای در سرعت های مختلفی از جریان آب و در نرخ های تزریق متفاوت اندازهگیری و تحلیل تجربی شده است. هدف اصلی تحقیق، مطالعه و بررسی نرخ تزریق هوا و سرعت جریان آب بر روی ضریب پسا و شکل کاویتی می باشد. این تحقیق در یک تونل آب مدار باز با ماکزیمم سرعت 40 متر بر ثانیه مورد آزمایش و اندازهگیری قرار گرفته است. برای هر حالت از شرایط جریان، تغییرات نیروی مقاوم دربرابر حرکت و پروفیل توزیع فشار در راستای طولی بدنه و طول حباب ایجاد شده، استخراج شده اند. سپس تأثیر پارامترهای مهم همچون نرخ تزریق، سرعت جریان بر روی ابعاد ناحیه حباب، ضریب پسا و روابط بین آنها مورد مطالعه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد افزایش دبی تزریق تا دبی بهینه روی کاهش نیروی پسا تاثیر محسوسی دارد و افزایش تزریق بیش از مقدار بهینه، نیروی پسا را به مقدار نامحسوسی کاهش میدهد. و به دنبال آن عددکاویتاسیون مصنوعی هم کاهش نمییابد. | ||
کلیدواژهها | ||
تونل آب؛ کاویتاسیون مصنوعی؛ دماغه مخروطی؛ تزریق هوا؛ بدنه متقارن محوری | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 22 |