تعداد نشریات | 44 |
تعداد شمارهها | 1,303 |
تعداد مقالات | 16,020 |
تعداد مشاهده مقاله | 52,489,958 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 15,217,492 |
تأثیر جو نوآوری در کلاس ها بر صلاحیت راهاندازی کسب وکار مستقل دانشجویان تربیتبدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | ||
جامعه شناسی سبک زندگی | ||
مقاله 8، دوره 6، شماره 16، اسفند 1399، صفحه 131-146 اصل مقاله (364.62 K) | ||
نویسندگان | ||
حامد گل محمدی* 1؛ جعفر برقی مقدم2 | ||
1کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | ||
2استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز | ||
چکیده | ||
نوآوری در دنیای امروز یک کار گروهی و تیمی است که اساسی ترین و اولین گام و هدف مهم برای نوآوری، باز بودن یک سازمان در برابر ایده ها و مفاهیم جدید است. لذا هدف از این پژوهش، تأثیر جو نوآوری در کلاسها بر صلاحیت راه اندازی کسب وکار مستقل در دانشجویان تربیتبدنی دانشگاه آزاد تبریز بود. پژوهش حاضر، از لحاظ هدف، جزء مطالعات کاربردی و از نظر روش تحقیق علی– مقایسه ای و بهصورت میدانی انجام شد. برای جمعآوری اطلاعات مربوط به جو نوآوری و صلاحیت راهاندازی کسبوکارهای مستقل از پرسشنامه های استاندارد دورابجی و همکاران (1998) و اندرسون و دانکلبرگ (1990) استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها به تائید شش تن از اساتید مدیریت ورزشی رسید. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تعیین شد که برای پرسشنامه جو نوآوری (1998) (84/0=α) و برای پرسشنامه صلاحیت راهاندازی کسبوکار مستقل (1990) (87/0=α) به دست آمد. دانشجویان تربیتبدنی دانشگاه آزاد واحد تبریز جامعه ی آماری تحقیق را تشکیل داده که با استفاده از جدول مورگان از تعداد 517 نفر جامعه مطالعه، 250 نفر بهصورت تصادفی انتخاب شد. از آمار توصیفی برای گزارش اطلاعات آزمودنی ها، میانگین و انحراف معیار استفاده شد. با توجه به تعداد آزمودنی ها، برای طبیعی بودن توزیع داده ها از آزمون آماری کلمگروف-اسمینروف استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از آزمون رگرسیون استفاده شد. با توجه به نتایج حاصله از بررسی داده ها، تمامی فاکتورهای جو نوآوری (چالش، آزادی، اعتماد، زمان ایده، تفریح، تضادها، حمایتها، بحثها، ریسک پذیری) در کلاسها بر صلاحیت راه اندازی کسبوکارهای مستقل در دانشجویان تربیتبدنی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تأثیر مثبت دارد؛ بنابراین ایجاد جو نوآوری در کلاسهای درسی دانشجویان میتواند باعث ایجاد کسبوکارهای نوین و بهبود وضعیت اشتغال دانشجویان تربیتبدنی شود. | ||
کلیدواژهها | ||
جو نوآوری؛ کسبوکار؛ دانشجویان تربیتبدنی | ||
سایر فایل های مرتبط با مقاله
|
||
مراجع | ||
- Yazdani H, Seyedamiri N, Kameli A . (2016). Promoting innovative business performance, Organizational Resources Management Researchs, Vol,6, No, 4. (Persian)
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 447 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 306 |