| تعداد نشریات | 45 | 
| تعداد شمارهها | 1,420 | 
| تعداد مقالات | 17,541 | 
| تعداد مشاهده مقاله | 56,691,266 | 
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,804,553 | 
مدل سازی عددی مانورهای غوص و صعود یک زیردریایی بر اثردمش هوای فشرده در مخازن اصلی | ||
| مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز | ||
| مقاله 2، دوره 43، شماره 1، تیر 1392، صفحه 1-9 اصل مقاله (289.7 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| محمدعلی بدری* 1؛ داوود میرزایی2 | ||
| 1استادیار، پژوهشکده علوم وتکنولوژی زیردریا، دانشگاه صنعتی اصفهان | ||
| 2کارشناس ارشد، پژوهشکده علوم وتکنولوژی زیردریا، دانشگاه صنعتی اصفهان | ||
| چکیده | ||
| یکی از قسمتهای مهم در زیردریایی ها که وظیفه تغییر عمق آنرا به عهده دارد مخازن اصلی هستند. زیردریاییها را معمولا دو جداره ساخته و این مخازن در بین دو جدار قرار میگیرند تا با دمیدن هوای پر فشار در آنها، حرکت عمقی زیردریایی تنظیم شود. برای شبیهسازی دقیق از محیط و زیردریایی، مدل دینامیکی دقیق و کاملی از زیردریایی مورد نیاز می باشد. برای این منظور، لازمست تغییرات وزن و شناوری با توجه به فرآیند دمش هوا درآنها به دست آید. شرایط نامعین محیط اقیانوس نیاز به محیطی برای شبیه سازی و انجام تستهای مختلف را گریز ناپذیر نموده است. بنابراین در این پژوهش مدلسازی عددی تغییرات نیروهای وزن و شناوری و مراکز تأثیر آنها بر اثر دمش هوای فشرده در مخازن اصلی در عمقهای مختلف و نیز بررسی نحوه تغییرات عوامل دینامیکی برای یک زیردریایی نمونه مورد توجه قرار گرفته و نتایج عددی با داده های تجربی مقایسه و اعتبار سنجی شده است. نتایج نشان داده است که عواملی نظیر موقعیت مخازن، زاویه حول محور عرضی و عمقی زیردریایی بر فرآیند دمش هوا در مخازن تأثیر مستقیم داشته و همچنین در مانور صعود، زیردریایی دچار ناپایداری رول خواهد شد که با افزایش سرعت زیردریایی این ناپایداری کمتر خواهد شد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مدل سازی عددی؛ زیردریایی؛ مخازن اصلی؛ نیروهای شناوری و وزن؛ دمیدن هوا | ||
| 
			 آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,001 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,329 			 | 
		||