| تعداد نشریات | 45 |
| تعداد شمارهها | 1,427 |
| تعداد مقالات | 17,569 |
| تعداد مشاهده مقاله | 56,989,999 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,925,587 |
بررسی عددی جریان گرما- شاره از روی موانع با ترکیبات هندسی مختلف | ||
| مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز | ||
| مقاله 3، دوره 40، شماره 2، آذر 1389، صفحه 21-29 اصل مقاله (718.33 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سید اسماعیل رضوی1؛ علی معمارزاده* 2 | ||
| 1دانشیار، دانشکده فنی مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز | ||
| 2کارشناس ارشد مهندسی مکانیک، شرکت گاز استان آذربایجان¬شرقی | ||
| چکیده | ||
| در کارحاضر به بررسی تأثیر شکل، اندازه و آرایش انواع ریبها در کانال هوا روی انتقالگرما و اصطکاک در رژیمهای مختلف جریان پرداخته شده است. موانع شامل ریبهای مثلثی، ذوزنقهای، مستطیلی، دایرهای و صفحهای میباشند . مدل آشفتگی RNG k-ε و نیز روشSIMPLE با طرح بالادست مرتبه دوم برای گسسته سازی معادلات ناویر- استوکس و انرژی بهکار رفتهاند. تجزیه و تحلیل نتایج عددی و مقایسه آنها با دیگر نتایج عددی و تجربی موجود در ادبیاتفن ارائه گردیده است . هدف از این پژوهش بررسی نحوه عملکرد ریبهای مختلف در گسترهای از اعداد رینولدز برای بهبود انتقال گرما در یک کانال می باشد .همچنین عملکرد و رفتار عددی مدلهای مختلف آشفتگی در اینجا بررسی شده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| معادلات ناویر- استوکس جریان تراکم ناپذیر؛ کانال مستطیلی؛ روش حجمکنترل؛ ریب(موانع) و شیار؛ مدلهای آشفتگی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,893 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 997 |
||