تعداد نشریات | 31 |
تعداد شمارهها | 723 |
تعداد مقالات | 7,848 |
تعداد مشاهده مقاله | 9,566,879 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 9,056,284 |
بررسی تاثیر فشار بالا و پاییندست انژکتور مقطع حلقوی بر روی عملکرد موتور دیزل | ||
مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 22 مرداد 1397 | ||
نوع مقاله: پژوهشی کامل | ||
نویسندگان | ||
محمد تقی شروانی تبار ![]() | ||
1مکانیک - تبریز -ایران | ||
2مکانیک تبریز ایران | ||
3دانشگاه تبریز | ||
چکیده | ||
انژکتور موتور دیزل مهمترین قسمت آن میباشد که میتواند تاثیر چشمگیری بر عملکرد آن بگذارد در این مقاله از انژکتور مقطع حلقوی برای پاشش سوخت استفاده شد و تاثیر تغییر فشار ورودی انژکتور و همچنین مقدار پرخورانی بر روی این نوع از انژکتورها مورد بررسی قرارگرفته است. نتایج عددی نشان میدهد که در حالت پرخورانی با افزایش فشار پاشش، احتراق بهصورت کاملتر اتفاق افتاده و مقدار SFC تا 195/0 کاهش مییابد، نتایج همچنین نشان میدهد که مقدار توان و گشتاور با افزایش فشار ورودی افزایش یافته و مقدار آلایندههای تولیدی نیز افزایش یافتند. در حالت مکش طبیعی، با کاهش فشار پاشش مقدار SFC کاهش یافت و مقدار آن برای فشار پاششی 60MPa به 21/0 رسید. در این حالت نیز با افزایش فشار پاشش مقدار توان، گشتاور و مقدار آلایندههای تولیدی افزایش یافتند. مقایسهی دو حالت پرخورانی و مکش طبیعی نشان میدهد که مقدار افزایش برای دوده در حالت پرخورانی کمتر از حالت دیگر می-باشد همچنین این مقایسه نشان میدهد که مقدار تولید NO در حالت مکش طبیعی کمتر از حالت دیگر میباشد. | ||
کلیدواژهها | ||
انژکتور مقطع حلقوی؛ فشار ورودی انژکتور؛ فشار محفظهی احتراق؛ عملکرد موتور دیزل | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 52 |
||