| تعداد نشریات | 45 |
| تعداد شمارهها | 1,416 |
| تعداد مقالات | 17,490 |
| تعداد مشاهده مقاله | 56,483,774 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,742,281 |
بررسی تجربی اثرات سیم اغتشاشساز بر روی مشخصههای دنباله یک ایرفویل متقارن با استوانه دایره ای و مقایسه آنها | ||
| مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز | ||
| مقاله 11، دوره 46، شماره 4، بهمن 1395، صفحه 83-92 اصل مقاله (1.85 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| عبدالامیر بک خوشنویس* 1؛ مهدی کرمی2 | ||
| 1دانشیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران | ||
| 2دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران | ||
| چکیده | ||
| در این تحقیق به بررسی اثر نصب سیم اغتشاشساز بر روی پارامترهای جریانی دنباله ایرفویل و استوانه اعم از سرعت متوسط و شدت اغتشاشات، در عدد رینولدز3780 برای ایرفویل و عدد رینولدز 30000 برای استوانه به صورت تجربی بررسی شده است. قطر سیمهای استفاده شده برابر mm 5/.،1،5/1 میباشد. سیم در بیشینه ضخامت ایرفویل NACA0012 و در استوانه دایرهای در زوایای 140،40 درجه نصب گردیده، و قطر آن برای به دست آوردن جریانهای اغتشاشی مختلف تغییر کرده است. این مطالعه نشان میدهد عرض و اوج پروفیلهای سرعت، با افزایش قطر سیم افزایش یافته است. جریان خارج از ناحیه دنباله، برای تمامی موارد تقریباً یکسان میباشد. نرخ تغییرات سرعت و اغتشاشات دنباله استوانه و ایرفویل با هم مقایسه شده است. معلوم شد که ضریب پسا با افزایش قطر سیم در ایرفویل افزایش و در استوانه بسته به قطر سیم روند کاهشی، افزایشی و کاهشی را طی کرده است. برای استوانه در 30000 Re = ، حالت بهینهای وجود دارد که در آن ضریب پسای عامل بر روی استوانه به مقداری کمتر از ضریب پسای استوانه صاف میرسد. همچنین آزمایشات نشان میدهد مقادیر اوج پروفیل اغتشاشات و کاهش سرعت در استوانه با سیم اغتشاشساز در مقایسه با یک استوانه صاف عموماً کاهش یافته است. | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 733 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 718 |
||