| تعداد نشریات | 45 |
| تعداد شمارهها | 1,420 |
| تعداد مقالات | 17,541 |
| تعداد مشاهده مقاله | 56,665,114 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,798,510 |
مدیریت و کمینهسازی هزینه انرژی با ساختار نیروگاه مجازی و در نظر گرفتن خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه | ||
| مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز | ||
| مقاله 5، دوره 47، شماره 2 - شماره پیاپی 80، شهریور 1396، صفحه 401-412 اصل مقاله (1 M) | ||
| نویسندگان | ||
| حسن براتی* 1؛ فرشید عشیر2 | ||
| 1دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول - دانشکده فنی و مهندسی - گروه برق | ||
| 2دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز - دانشکده فنی و مهندسی - گروه برق | ||
| چکیده | ||
| نیروگاههای مجازی از جمله مواردی هستند که پس از تجدید ساختار سیستمهای قدرت وارد شبکه شدهاند. این نیروگاهها، در حقیقت مجموعهای از مشترکین هستند که توانایی مصرف و تولید توان دارند. با گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه، مدیریت انرژی در این نوع نیروگاهها نیازمند تحقیق و بررسی بیشتری است چرا که این خودروها توانایی دریافت و تزریق توان از / به شبکه را دارند. از این رو مطالعه تأثیر حضور این خودروها در مدیریت انرژی نیروگاههای مجازی ضرورت دارد. در این مقاله، مدیریت مصرف/تولید توان در نیروگاههای مجازی با حضور خودروهای الکتریکی هیبریدی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. تابع هدف مسئله مدیریت انرژی در نیروگاههای مجازی، کمینهکردن هزینه کلی میباشد که شامل هزینههای تولید انرژی در واحدهای نیروگاهی، سوخت و استهلاک باتری خودروها و هزینه خرید برق از شبکه میباشد. همچنین قیود عملکردی نیروگاهها، بارها و خودروهای هیبریدی و نیز میزان هزینه جریمه در ازای تولید گازهای گلخانهای (CO2 و NOx) توسط واحدهای نیروگاهی و خودروها در نظر گرفته شده است. برای پیادهسازی و شبیهسازی کامپیوتری از محیط نرمافزاری GAMS و سیستم قدرت نمونه استفاده شده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| منابع انرژی پراکنده؛ نیروگاه مجازی؛ خودروهای الکتریکی هیبریدی؛ کمینهسازی هزینه انرژی؛ کمینهسازی گازهای گلخانهای | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,335 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,520 |
||