| تعداد نشریات | 45 |
| تعداد شمارهها | 1,422 |
| تعداد مقالات | 17,522 |
| تعداد مشاهده مقاله | 56,782,603 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,825,473 |
ارتباط سرسختی روانشناختی، سـبکهای تفکر و مـهارتهای اجتماعـی با پـیشرفت تحصیلی دانشآموزان | ||
| فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | ||
| مقاله 6، دوره 2، شماره 5، اردیبهشت 1386، صفحه 93-107 اصل مقاله (212.81 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| محمد نریمانی1؛ زرار محمدامینی2؛ اوشا برهمند3؛ عباس ابوالقاسمی3 | ||
| 1دانشیار دانشگاه محقق اردبیلی | ||
| 2کارشناس ارشد روانشناسی | ||
| 3استادیار دانشگاه محقق اردبیلی | ||
| چکیده | ||
| هدف این پژوهش بررسی رابطة سرسختی روانشناختی، سبکهای تفکر و مهارتهای اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مدارس متوسطة شهر اشنویه در سال تحصیلی 85-84 بوده است. جامعة آماری پژوهش حاضر را دانشآموزان مدارس متوسطة شهر اشنویه تشکیل میدهند (1588N=) که از این تعداد 210 نفر با روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامة مـحقق ساخته، آزمون هوشـی ریون، اسناد و مدارک تحصیلی و پرسشنامههای سرسختی روانشناختی، سبکهای تفکر و مهارتهای اجتماعی استفاده شده است. همچنین روش تحقیق، همبستگی بوده است. نتایج پژوهش نشان داد که بیـن مـتغیرهای سرسختی روانـشناختی (32/0=r)، سبکهای تفکر (16/0=r) و مهارتهای اجتماعی (12/0=r) با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان رابطة مثبت معناداری وجود دارد. از سه متغیر پیشبین تنها متغیرهای سرسختی روانشناختی و سبکهای تفکر قابلیت پیشبینی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| سرسختی روانشناختی؛ سبکهای تفکر؛ مهارتهای اجتماعی؛ پیشرفت تحصیلی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,695 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,359 |
||