| تعداد نشریات | 45 |
| تعداد شمارهها | 1,427 |
| تعداد مقالات | 17,569 |
| تعداد مشاهده مقاله | 56,971,601 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,915,463 |
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامة ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش | ||
| فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | ||
| مقاله 7، دوره 4، شماره 15، آبان 1388، صفحه 133-151 اصل مقاله (199.95 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| سیاوش طالعپسند؛ ایماناله بیگدلی؛ مهران جوکار | ||
| دانشگاه سمنان | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش بود. در کل600 دانشجوی دانشگاه سمنان (294 پسر و 306 دختر) در این مطالعه شرکت نموده و پرسشنامة ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش را تکمیل نمودند. تحلیل اعتبار، همبستگی سوال- نمرة کل و تحلیل عاملی اکتشافی اجرا شد. تحلیل عاملی اکتشافی ساختار عاملی ابزار را برای اساتید کارآمد شامل عاملهای یادگیری، علاقهمندی استاد، سازماندهی مطالب، تعامل گروهی، رابطة استاد دانشجو، جامعیت مطلب و تکالیف نشان داد. اما برای اساتید ناکارآمد ساختارعاملی تا اندازهای متفاوت بود. هماهنگی درونی پرسشنامه ارزیابی دانشجویان از تدریس اثربخش بالا بود (آلفای کرنباخ برای اساتید کارآمد و ناکارآمد به ترتیب 93/0 و 95/0 بود). تمامی گویهها توانایی تمیز اساتید کارآمد از ناکارآمد را داشتند. تلویحات کاربردی یافتهها مورد بحث قرار گرفت. | ||
| کلیدواژهها | ||
| ارزیابی؛ دانشجویان؛ تدریس اثربخش | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,223 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 909 |
||