| تعداد نشریات | 45 |
| تعداد شمارهها | 1,416 |
| تعداد مقالات | 17,490 |
| تعداد مشاهده مقاله | 56,484,188 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,742,326 |
رابطه «همخوانی/ناهمخوانی سبکهای تفکر دانشجو- استاد» با پیشرفت تحصیلی | ||
| فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | ||
| مقاله 5، دوره 9، شماره 35، آبان 1393، صفحه 67-79 اصل مقاله (217.9 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| مهسا رحمانیان؛ ایمان اله بیگدلی* ؛ سیاوش طالع پسند | ||
| دانشگاه سمنان | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه همخوانی/ ناهمخوانی سبکهای تفکر دانشجو- استاد با پیشرفت تحصیلی انجام شد. در این راستا 150 نفر از دانشجویان (93 دختر و 57 پسر) و 30 نفر از استادان (27 مرد و 3 زن) دانشگاه سمنان بهروش طبقهای تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها، پرسشنامه سبکهای تفکر استرنبرگ و واگنر (1992) و پرسشنامه سبکهای تفکر در تدریس گریگورنکو و استرنبرگ (1993) به کار برده شد. دادهها بهکمک ضریب همبستگی و روش تحلیل رگرسیون تحلیل شدند. تحلیل دادهها نشان داد که ناهمخوانی سبکهای تفکر دانشجو- استاد در بعد محافظهکارانه و قانونگذار، پیشرفت تحصیلی دانشجویان را بهطور معنادار پیشبینی نمود. مبتنی بر این نتایج میتوان بیان داشت که ارزیابی همزمان متغیرهای درون فردی (سبکهای تفکر) دانشجویان و استادان دربردارنده اطلاعات مهمی برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| سبکهای تفکر؛ همخوانی/ ناهمخوانی؛ پیشرفت تحصیلی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,296 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,130 |
||