| تعداد نشریات | 45 |
| تعداد شمارهها | 1,416 |
| تعداد مقالات | 17,490 |
| تعداد مشاهده مقاله | 56,485,090 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,742,408 |
رابطه یادگیری خودنظم داده شده و خودکارآمدی با پیشرفت ریاضی | ||
| فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی | ||
| مقاله 1، دوره 9، شماره 34، مرداد 1393، صفحه 1-14 اصل مقاله (221.41 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| هاجر اندرخور؛ ایمان الله بیگدلی* ؛ سیاوش طالع پسند | ||
| دانشگاه سمنان | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه یادگیری خودنظم داده شده و خودکارآمدی با پیشرفت تحصیلی ریاضی انجام شد. از اینرو، 202 نفر از دانشآموزان دختر سال اول دبیرستانهای شهر سمنان بهروش تصادفی خوشهای انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها، پرسشنامه راهبردهای -انگیزشی برای یادگیری (پنتریچ و همکاران، 1991) بهکار برده شد. دادههای بهدست آمده با کمک ضریب همبستگی و تحلیل رگرسیون تحلیل شدند. نتایج نشان داد که خودکارآمدی و نظمدهی به تلاش (راهبرد مدیریت منابع)، قادر است پیشرفت تحصیلی ریاضی را بهطور معنادار پیشبینی کند. در نتیجه ارزیابی همزمان یادگیری خودنظم داده شده و خودکارآمدی دربردارنده اطلاعات مهمی برای پیشبینی پیشرفت تحصیلی ریاضی است. تلویحات نظری یافتهها مورد بحث قرار گرفت. | ||
| کلیدواژهها | ||
| یادگیری خودنظم داده شده؛ خودکارآمدی؛ پیشرفت تحصیلی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,317 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,190 |
||